وزارت داخله: اتهامات وزیر زراعت بی اساس است

  • انتشار: ۶ دلو ۱۳۹۳
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 2828

به گزارش خبرگزاری بخدی به نقل از اطلاعیه وزارت داخله کشور، اداره پولیس بین المللی وزارت امور داخله افغانستان اعلام کرده که اتهام فرار از مالیات یعقوب حیدری، نامزد وزارت زراعت از سوی دولت استونیا نا موجه است.

در خبرنامه وزارت داخله آمده است که به همین دلایل نا موجه، آقای حیدری را در فهرست افراد تحت تعقیب پولیس بین الملل قرار داده شده و به استونیا ممنوع الورود شده است.

اطلاعات منتشر شده در سایت پولیس بین الملل (اینترپل) نشان می دهد که یعقوب حیدری در سال ۲۰۰۳ میلادی به دلیل فرار از مالیات در کشور استونیا، تحت پیگرد قرار گرفته و باید زندانی شود.

این موضوع زمانی خبر ساز شد که محمد اشرف غنی او را به عنوان نامزد وزارت زراعت و مالداری انتخاب کرد.

سید افندی، رییس اداره پولیس بین الملل (انترپول) وزارت امور داخله اما امروز در یک نشست خبری گفت: “محمد یعقوب حیدری چند سال پیش به ما و نهادهای عدلی و قضایی افغانستان بابت حق تلفی که با او در استونیا شده بود شکایت کرد”.

او گفت که نامزد وزارت زراعت و مالداری کشور از استونیا فرار نکرده بلکه برای حل و فصل دعوای حقوقی خود خواستار بازگشت به این کشور شده است.

دادگاه عالی افغانستان اخیرا در حکمی از دولت استونیا خواسته تا حکم ممنوع الورودی آقای حیدری را لغو کرده و به او اجازه دهد تا دعوای حقوقی اش در محاکم این کشور را حل و فصل کند.

رییس اداره پولیس بین الملل وزارت امور داخله افزود که آقای حیدری در استونیا میلیون ها دالر سرمایه گذاری کرده و مقدار پولی که او متهم به عدم پرداخت آن به عنوان مالیه شده، بسیار ناچیز است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟