وزارت خارجه: منتظر برگزاری نشست بین الافغانی چین هستیم

  • انتشار: ۱۲ قوس ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 71680

«گران هیواد»، سخنگوی وزارت خارجه کشور با اشاره به گمانه زنی ها درباره احتمال برگزار نشدن نشست بین الافغانی بیجنگ، تاکید کرد که کابل منتظر عملی شدن این طرح چین است. 

اعلام نشدن فهرست نام‌های شرکت کنندگان نشست بیجینگ درباره صلح با طالبان، گمانه‌زنی‌های را درباره احتمال برگزار نشدن این نشست، افزایش داده است.

 سخنگوی وزارت خارجه کشور در این باره گفت: «تا به حال از جانب دولت چین، کدام مکالمه رسمی مبنی بر این که این مجلس برگزار نشود، نداریم و از این که این طرح و پیشنهاد دولت چین بود که میزبان این روند مذاکره و یا دیالوگ بین‌الافغانی باشد، ما منتظر این هستیم که آنان این پیشنهاد شان را عملی بکنند.»

در همین حال، ریاست اجراییه بدین باور است که در اوضاع کنونی کشور، بحث انتخابات ریاست‌جمهوری، بیشتر از صلح مطرح است.

مجیب رحیمی، سخن‌گوی ریاست اجراییه می‌گوید:«عملاً تا هنوز مذاکرات بین‌الافغانی و مذاکرات جدی که منجر به مذاکرات بین‌الافغانی شود، آغاز نشده؛ شما در جریان هستید که بیشتر توجه حکومت و مردم افغانستان به انتخابات معطوف است تا به قضایای صلح در مرحله فعلی.»

در همین حال، شماری از اعضای مجلس نمایندگان کشور، پرداختن به صلح و روشن‌شدن نقش کابل را در این روند، از اولویت‌ها می‌دانند.

میر رحمان رحمانی، رییس مجلس نمایندگان به دخیل شدن حکومت در این گفتگوها تاکید می کند و می گوید: «طالب‌ها در هر مملکت خواسته می شود، آنجا نماینده حکومت ما وجود نه دارد، نماینده دولت ما نیست، و آنجا میزبانی می شود.»

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟