وزارت خارجه طالبان: به توصیه های دوستان روسی گوش میکنیم!

  • انتشار: ۲۶ جدی ۱۴۰۱
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 135337

مولوی امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه‌ی طالبان در دیدار با ضمیر کابلوف، نماینده ویژه‌ی روسیه در امور افغانستان اطمینان داده است که حکومت طالبان به توصیه‌های «دوستان روسی» خود گوش می‌دهد و روی تشکیل یک دولت فراگیر، مسائل حقوق بشر، از جمله حقوق بنیادی زنان و دختران کار می‌کند.

کابلوف که اواخر هفته‌ی گذشته به کابل سفر کرده بود، در دیدار با سرپرست وزارت خارجه طالبان در مورد مسائل امنیتی منطقه‌ای و مشکلات ثبات اوضاع در افغانستان گفت‌وگو کرد.

تاس نوشته است که متقی به کابلوف اطمینان داده است که رهبری حکومت طالبان به توصیه‌های دوستان روسی خود گوش می‌دهد و روی تشکیل یک دولت فراگیر و همچنان در مورد مسائل حقوق بشر از جمله حقوق اساسی زنان و دختران کار می‌کند.

منبع در سفارت روسیه گفته است که از جمله موضوعات مورد بحث هیأت روسی و طالبان مشکلات توسعه‌ی تجارت و روابط اقتصادی از جمله رشد واردات از روسیه و ایجاد شرایط مساعد برای صادرات افغانستان به روسیه و همکاری در مبارزه با تروریسم و تهدید مواد مخدر بوده است.

به‌گفته‌ی این سفارت، دیپلمات‌های روسی بر تعهد مسکو به حمایت از مردم افغانستان برای «برقراری سریع صلح و دستیابی به آشتی ملی» تأکید کرده‌اند.

منبع اشاره کرده است که طرف روسی از حکومت کنونی افغانستان خواسته است تا به آن عده درخواست‌های جامعه بین‌المللی که برای برقراری صلح، توسعه‌ی یک کشور مستقل و عاری از تروریسم و مواد مخدر است، توجه کند.

پیشتر وزارت خارجه‌ی طالبان به نقل از سرپرست این وزارت اعلام کرده بود که روسیه در سیاست «خارجی افغانستان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است».

کابلوف هم گفته است که روسیه خواهان ثبات و توسعه در افغانستان است و «نمی‌خواهد مانند کشورهای غربی از افغانستان انتقاد و در امور داخلی آن دخالت کند.» او افزوده است که روسیه نمی‌خواهد افغانستان از جامعه‌ی جهانی منزوی شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟