اعلام آمادگی نهادهای امنیتی برای تامین امنیت در روزهای عید

  • انتشار: ۱۹ اسد ۱۳۹۸
  • سرویس: امنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 68175

وزارت‌های دفاع و داخله اعلام کردند که نیروهای امنیتی و دفاعی طی یک همکاری مشترک پلان جامع امنیتی را برای تأمین هرچه بهتر امنیت در روزهای عید ترتیب داده اند.

سخنگویان این دو وزارت امروز (۱۹ اسد) در یک نشست خبری مشترک در کابل گفتند، نیروهای امنیتی در حالت آماده‌باش و احضارات درجه یک قرار دارند و از تمام امکانات برای تامین بهتر امنیت استفاده می‌کنند.

نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت داخله از شهروندان کشور خواست در صورت مشاهده موارد و افراد مشکوک به نیروهای امنیتی و یا شماره‌های ۱۰۰، ۱۱۹ و ۱۰۰۱ که به‌گونه ۲۴ ساعته فعالیت دارند، اطلاع دهند.

او افزود، به نیروهای امینتی و کشفی هدایت داده شده تا هرکسی که امنیت و آرامش مردم را در روزهای عید مختل کند، شناسایی، بازداشت و به پنجه قانون بسپارند.

همچنین رحیمی پیام رهبر گروه طالبان که در آن بر حفظ جان مردم تاکید شده را دروغین خواند و تاکید کرد، طالبان همواره افراد و ساحات غیرنظامی را هدف قرار می‌دهند.

در همین حال روح‌الله احمدزی، سخنگوی وزارت دفاع گفت: نیروهای دفاعی و امنیتی عید ندارند. عیدشان تأمین امنیت مردم است تا آن‌ها بتوانند در کنار خانواده‌های‌شان و در آرامش، روزهای عید را سپری کنند.

احمدزی خاطرنشان ساخت که مردم افغانستان می‌دانند پیام رهبر طالبان دروغ محض است. چون همه شاهد هستیم که طالبان در یک ماه گذشته در کابل و ولایات، بیشترین آسیب را به افراد ملکی رسانند. حفظ جان افراد ملکی هیچ ارزشی برای طالبان ندارد.

سخنگوی وزارت دفاع تاکید کرد، عملیات‌های نیروهای امنیتی پیش از عید، در جریان عید و بعد از عید به شدت ادامه خواهد داشت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟