ورود بیش از 3 میلیون زائر به سامراء

  • انتشار: ۱۱ جدی ۱۳۹۳
  • سرویس: دین و اندیشه
  • شناسه مطلب: 2357

دیروز چهارشنبه و همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسکری علیه السلام بیش از ۳ میلیون زائر وارد شهر مقدس سامراء شدند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از شیعه آنلاین، تعداد زوار امامین عسکریین در شهر سامراء که برای عزاداری در روز شهادت امام حسن عسکری (ع) به این شهر وارد شده‌اند به بیش از 3 میلیون نفر رسیده است.

تهدیدهای امنیتی و تکفیری نتوانست عاشقان اهل بیت را از زیارت مرقد امامین عسکریین باز دارد و هزاران نفر از زوار در داخل عراق و خارج از این کشور به همراه ده‌ها دسته عزاداری به سمت شهر سامراء حرکت کردند تا در سالروز شهادت امام حسن عسکری شرکت کنند.

اداره اوقاف شیعیان در عراق دیروز چهارشنبه اعلام کرد که شمار زائران امامین عسکریین (ع) برای گرامیداشت شهادت امام حسن عسکری (ع) به سه میلیون نفر رسید.

سامی المسعودی معاون رئیس اداره اوقاف شیعیان عراق در گفتگو با سومر نیوز گفت: شمار زائران امامین عسکریین (ع) در شهر سامرا در ولایت صلاح الدین به سه میلیون نفر رسید.

وی افزود: این زائران سالگرد شهادت امام حسن عسکری (ع) را گرامی داشتند.

یک منبع امنیتی عراق دیروز گفته بود که فرماندهی عملیات سامرا مقررات منع آمد و شد (وسایل نقلیه) در این منطقه به منظور تامین امنیت زائران وضع کرده است.
از سوی دیگر نیروهای امنیتی و نیروهای مردمی تمام تلاش خود را برای تامین امنیت و خدمت به زائران به کار گرفتند.

پیشتر نیز سرتیپ ستاد عماد الزهیری فرمانده عملیات سامرا روز دوشنبه از طرحی برای تامین امنیت زائران بارگاه امامین عسکریین (ع) خبر داده و گفته بود که نیروهای امنیتی جاده ارتباطی بین بغداد و سامرا را به طور کامل در کنترل دارند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟