وخیم شدن اوضاع امنیتی در برخی نقاط کشور و جلسه در ارگ

  • انتشار: ۱۰ سنبله ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادثتیتر 1
  • شناسه مطلب: 46785

در پی نشر گزارش هایی در مورد وخیم شدن اوضاع امنیتی تعدادی از مناطق کشور، یک جلسه امنیتی با حضور مسئولان و مقامات بلندپایه نظامی و امنیتی در ارگ برگزار شد.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری با نشر اعلامیه‎ای از برگزاری یک جلسه امنیتی در ارگ با حضور مسوولان سکتور امنیتی و دفاعی کشور تحت ریاست اشرف غنی خبر داده است.

در این جلسه که شام گذشته برگزار شده است، مسوولان سکتور دفاعی و امنیتی به رییس جمهور درباره وضعیت امنیتی، تهدیدات و انکشافات امنیتی در ولایت کابل و سایر ولایت‎ها گزارش داده‎اند.

براساس اعلامیه، در این جلسه امنیتی روی هماهنگی بیشتر میان نیروهای امنیتی و دفاعی کشور به خاطر تأمین امنیت و سرکوب مخالفان مسلح دولت تأکید شده است.

محمداشرف غنی همچنان به عنوان سرقوماندان اعلی قوای مسلح به مسوولان سکتور امنیتی و دفاعی دستور داده است تا پلان‎های مخالفان مسلح دولت را دفع و خنثا کنند.

این نشست امنیتی در حالی برگزاری می شود که در روزهای گذشته گزارش هایی در مورد وخیم شدن وضعیت امنیتی تعدادی از مناطق کشور در رسانه ها به نشر رسیده است.

بر اساس گزارش تعدادی از مقام ها، از وضعیت امنیتی فاریاب، غزنی، کندز و برخی دیگر از نقاط کشور ابراز نگرانی کرده اند.

گفته می شود در روزهای اخیر گزارش هایی از سقوط کندز، غزنی، فاریاب و برخی از ولسوالی ها در بین مردم نشر شده است.

شهر گردیز در جنوب شرق، کندز در شمال شرق، غزنی در مرکز، فراه در غرب و میمنه در شمال کشور، از شهرهای راهبردی کشور است، که با تهدیدهای بلند امنیتی روبه‌رو هستند و حتا احتمال سقوط این شهرها نگرانی‌ها و تشویش‌های مردم را چند برابر ساخته است.

یک سال از اعلام راهبرد تازۀ واشنگتن در بارۀ جنگ افغانستان می‌گذرد، راهبردی که کابل و واشنگتن انتظار داشتند تا بن بست جنگ را در افغانستان بشکند و به طولانی ترین جنگ امریکا در جهان نقطه پایان بگذارد، اما آتش جنگ هنوز هم در میدان های نبرد شعله ور است و تلفات نیروهای دولتی نیز نگران کننده دانسته می‌شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟