وحشت پایتخت نشینان از فیرهای شادیانه

  • انتشار: ۱ حوت ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 37323

فیرهای شادیانه شب گذشته در کابل، باعث وحشت بسیاری از شهروندان شد. این فیرها بعد از پیروزی تیم کریکت افغانستان در مقابل زیمباوی، در قسمت هایی از شهر کابل شنیده می شد.

دقایقی بعد از پیروزی تیم کریکت افغانستان از هر گوشه شهر کابل صداهای تیراندازی و فیرهای گلوله به گوش می رسید، بسیاری از این طریقه خوشحالی بسیار ناراحت شدند و آن را به نوعی مزاحمت برای خانواده ها می دانند.

شهروندان با انتقاد شدید از نهادهای امنیتی کابل به‌ویژه حوزه‌های امنیتی پلیس می‌گویند که در تمام شب شلیک‌های پراکنده در کوچه‌ و پس‌کوچه‌ها خواب را از چشم‌های‌شان ربوده است.

شهروندان در پایتخت مسوولان نهادهای امنیتی را در امر تأمین امنیت ناتوان می‌دانند و برخی آنان به تبانی با افراد و حلقاتی که امنیت شهر را برهم می‌زنند متهم می‌کنند.

از سویی هم، آگاهان باور دارند که بیکاری، بی‌امنی و چالش‌های خانوادگی سبب می‌شود تا شمار از جوانان اسلحه به دست‌گیرند و مردم را مورد آزار و اذیت قرار دهند.

شهر کابل به عنوان پایتخت کشور در حالی‌که شمار زیاد از نهادهای امنیتی در آن قرار دارد و بیشتر تحت تمرکز سکتورهای امنیتی است، اما هر از گاهی فیرهای تفنگداران باعث وحشت مردم می شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟