واکنش کوریای شمالی به تنش‌های آمریکا و چین

  • انتشار: ۱ عقرب ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 123010

کوریای شمالی آمریکا را بابت تنش نظامی با چین به واسطه مداخله در امور تایوان مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، پاک میونگ هو معاون وزیر خارجه کورایای شمالی همچنین آمریکا را به تلاش برای ساقط کردن حکومت‌های پکن و پیونگ یانگ متهم کرده است.

خبرگزاری رسمی کوریای شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد: آمریکا تنها در سال جاری میلادی هر گونه اقدامی را انجام داده تا تنگه تایوان را به صحنه درگیری تبدیل کند آن هم به بهانه آزادی در رفت و آمدهای دریایی.

وی ادامه داد: چند وقت قبل آمریکا ناوگان دریایی خود را بسیج کرد تا به تنش در تنگه تایوان دامن بزند. این اثباتی واقعی برای این مساله است که آمریکا می‌خواهد از تایوان به عنوان ابزاری برای فشار و غلبه بر چین در مواقع اضطراری استفاده کند هر چند که سیاست خارجی “چین واحد” را نیز حفظ می‌کند.

در ادامه این بیانیه این مقام مسئول کوریای شمالی همچنین گفت، جوبایدن رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر بر تعهدات این کشور به منظور دفاع از تایوان در مقابل تهاجم چین صحبت کرده بود.

این مقام مسئول کوریای شمالی همچنین این مطلب را نیز عنوان داشت که اوضاع تایوان اثباتی بر مداخلات آمریکا در قبال کوریای شمالی است و افزود: این حقیقت اثبات شده است که نیروهای آمریکایی و پایگاه‌های نظامی این کشور در کوریای جنوبی برای استفاده و اعمال فشار بر چین هستند و نیروهای گسترده آمریکایی و کشورهای متحد به ویژه کوریای جنوبی می‌توانند عملیات نظامی را علیه کوریای شمالی در هر زمانی صورت دهند.

معاون وزیر خارجه کوریای شمالی همچنین اعلام کرد: این واقعیت اثبات می‌شود که آمریکا به دنبال ساقط کردن حکومت‌های کوریای شمالی و چین با هدف نشان دادن قدرت خود است.

کوریای شمالی تلاش‌های آمریکا برای گفتگو را رد کرده و می‌گوید، تنها زمانی به میز مذاکره برمی‌گردد که ایالات متحده روش خصمانه خود را در قبال پیونگ‌یانگ متوقف کند و کنار بگذارد. کوریای شمالی از اوایل ۲۰۱۹ گفتگوها با آمریکا را متوقف کرده است.

به گزارش ایسنا، معاون وزیر خارجه کوریای شمالی همچنین ادامه داد، پیونگ یانگ از نزدیک بر اوضاع در شبه جزیره کوریا و اقدامات آمریکا ادامه می‌دهد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟