واکنش کره شمالی به تحریم‌های انگلیس علیه این کشور

  • انتشار: ۲۱ سرطان ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 89072

به نقل از رویترز، پیونگ یانگ اعلام کرد تحریم‌هایی را که انگلیس علیه دو سازمان این کشور به بهانه اتهامات واهی اعمال کرده است، محکوم می‌کند.

انگلیس دو سازمان کره شمالی با نام‌های دفتر امنیت ملی وزارت خارجه ۷ و همچنین دفتر تصحیح امنیت وزارت مردم را به اتهام شکنجه و قتل در اردوگاه‌های زندان‌های کره شمالی و همچنین کار اجباری تحریم کرده است.

این تحریم‌ها نخستین دور از تحریم‌های انگلیس تحت قانون جدید حقوق بشر این کشور است. این کشور همچنین ۲۵ تبعه روسی و ۲۰ تبعه عربستان سعودی را نیز بر اساس همین قانون تحریم کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای که در شبکه دولتی «KCNA» پخش شد، گفت «آخرین اقدام انگلیس یک نقشه سیاسی آشکار برای پرش به باند سیاست‌های آمریکاست.» این سخنگو در ادامه اضافه کرد «ما به شدت این جسارت انگلیس را برای اعمال تحریم علیه نهاد‌هایی که مسئولیت امنیت کشور ما را بر عهده دارند محکوم می‌کنیم و آن را به عنوان دخالت شدید و آشکار در امور داخلی کشورمان تلقی می‌کنیم.»

به نوشته رویترز، این تحریم‌ها شامل بلوکه کردن اموال این سازمان‌ها خواهد بود. کره شمالی و آمریکا نتوانستند در مورد برنامه‌های تسلیحات هسته‌ای و تحریم‌های اعمال شده علیه پیونگ یانگ به توافقی دست یابند.

کره شمالی در بیانیه‌های اخیر خود به ویژه در بیانیه کیم یو جونگ، خواهر رهبر کره شمالی، مخالفت و اعتراض پیونگ یانگ را در مورد سیاست‌های خصمانه واشنگتن اعلام کرده است.

ترامپ و کیم جونگ اون برای نخستین بار در سال ۲۰۱۸ در سنگاپور با یکدیگر دیدار کردند و امیدواری‌ها را برای توافق بر سر برنامه هسته‌ای کره شمالی افزایش دادند. اما نشست دوم آن‌ها در سال ۲۰۱۹ در ویتنام و بعداً مذاکرات در سطح کاری از هم پاشید. بیگن گفتگو‌ها در سطح کاری را با کره شمالی انجام داده، اما مذاکرات از زمان آخرین دیدار دو طرف در سوئد در ماه اکتبر متوقف شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟