واکنش وزیر خارجه پاکستان به ساقط شدن دومین پهپاد جاسوسی هند

  • انتشار: ۱۰ جوزا ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 86929

در پی ساقط شدن دومین پهپاد جاسوسی هند طی چند روز اخیر وزیر خارجه کشور پاکستان به دهلی نو هشدار داد.

دومین پهپاد جاسوسی هند طی یک هفته اخیر در خاک پاکستان سرنگون شد.

ارتش پاکستان با اعلام این خبر و منتشر کردن تصاویری از کوادکوپتر سرنگون شده اعلام کرد: این پهپاد هندی در طول خط کنترل مرزی ۷۰۰ متر وارد خاک پاکستان شده بود.

«شاه محمود قریشی» وزیر خارجه کشور پاکستان دراین خصوص گفت: من به هند هشدار می دهم که اقدام احمقانه ای نکند زیرا هر اقدامی با پاسخ محکم از سوی ما روبرو خواهد شد.

وی تصریح کرد: پهپاد هندی که توسط ارتش پاکستان ساقط شد وارد خاک پاکستان شده بود و ما این را تهدیدی علیه امنیت ملی خود می دانیم.

قریشی اظهار داشت: این دومین باری است که طی روزهای اخیر پهپاد جاسوسی هند توسط ارتش پاکستان ساقط می شود و باید زنگ خطری برای دولتمردان هندی باشد.

وزیر خارجه پاکستان به تقابل چین و هند در منطقه لداخ اشاره کرده و گفت: اقدام فوری چین باعث شکست طرح (ساخت جاده) هند شد و دهلی نو می داند که مردم کشمیر نیز تصمیم خودسرانه مسئولین این کشور را نخواهند پذیرفت.

معاون حزب تحریک انصاف افزود: ما به سران دهلی نو گفته‌ایم که مسیری که در حال پیمودن آن هستند غلط است و هر مشکلی می تواند با گفتگوی مسالمت آمیز حل شود.

وی اضافه کرد: رسانه های هندی نیز به سیاست های دولت مودی انتقاد دارند و برای آنها مبهم است که تنش های مرزی رو به افزایش هند با کشورهای مختلف از جمله نپال، چین و پاکستان به چه دلیل رخ می دهد.

منبع: تسنیم

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟