واکنش ها به کشته شدن «ناکامورا» امدادگر جاپانی

  • انتشار: ۱۳ قوس ۱۳۹۸
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 71792
خیر ژاپنی که در افغانستان کشته شد

کشته شدن «تستو ناکامورا» رییس موسسه خیریه جاپانی در یک حمله مسلحانه در ولایت ننگرهار واکنش هایی را در پی داشت.

نخست وزیر جاپان در واکنش به کشته شدن تستو ناکامورا، می گوید مردم افغانستان از کمک‌های ناکامورا قدردانی کرده بودند و مرگ این فرد به این شکل او را شوکه کرده است.

سفارت امریکا نیز در یک اطلاعیه، حمله بر موتر یک نهاد خیریه‌ جاپانی در ننگرهار را محکوم کرده و آن را غیر قابل توجیه خوانده است.

از سویی هم هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) گفته است که کشته شدن داکتر تستو ناکامورا، امدادگر جاپانی در جلال آباد را محکوم می کند.

به گفته یوناما، این عمل در مقابل مردی که بیشتر زندگی اش را برای کمک کردن به مردم آسیب پذیر افغانستان اختصاص داده بود، غیر قابل قبول می باشد.

همچنین صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری نیز در صفحه توییترش نوشت: دشمنان مردم افغانستان، نزدیک ترین دوست ما را بی‌‍رحمانه به قتل رساندند. ناکامورا، زندگی خود را وقف هم‌یاری و همکاری با مردم ما کرد. ناکامورا، حکومت را در مدیریت آب‌ها و جنگل‌ها کمک می کرد. دولت وملت افغانستان حمله به او و همکارانش را تقبیح و بزرگترین جنایت در برابر مددرسانان می‌داند.

از سویی هم نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت داخله می گوید که هدایت جدی داده شده تا حمله بر موتر این کمک رسان جاپانی به صورت جدی بررسی شود.

این در حالی است که صبح امروز موتر حامل داکتر تستو ناکامورا در ولایت ننگرهار مورد تیراندازی افراد ناشناس قرار گرفت که در آن، ۵ تن از همراهان این امدادرسان جاپانی کشته و خود او زخمی شده بود که پس از جراحات سنگین در شفاخانه جان داد.

گفتنی است، تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این رویداد را به عهده نگرفته، طالبان نیز حمله بر این امدادرسان را رد کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟