واکنش ها به هدف قرار دادن گردهمایی طالبان در کندز

  • انتشار: ۱۵ حمل ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 39153

بعد از هدف قرار دادن یک گردهمایی طالبان در ولایت کندز، توسط نیروهای هوایی ارتش، وزارت دفاع، ارگ ریاست جمهوری، ریاست اجرایی، طالبان و دفتر سازمان ملل در افغانستان به این اقدام واکنش نشان دادند.

وزارت دفاع با تشریح جزئیات عملیات هوایی ارتش در کندز گفت در این حمله یک محل تجمع گروه طالبان در ولسوالی دشت ارچی هدف قرار گرفت و تمام کشته‌شدگان این عملیات افراد ارشد این گروه بودند.

محمد رادمنش، سخنگوی این وزارت‌خانه با نمایش گذاشتن عکس‌ها و ویدیوهای ماهواره‌ای از محل تجمع جنگجویان طالبان مدعی شد که هدف حمله هوایی، شورشیان طالبان بوده است.

در تصاویر ویدیویی که به خبرنگاران نشان داده شد، افرادی دیده می‌شوند که به گفته آقای رادمنش، از اعضای برجسته گروه طالبان بودند و از مناطق مختلف این کشور برای شرکت در این گردهمایی به قندوز رفته بودند”.

سخنگوی وزارت دفاع فهرستی از افراد گروه طالبان را داد و گفت که در این حمله ۱۸ نفر از “افراد مهم این گروه” کشته و ۱۲ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

رییس اجرایی اما می‌گوید که نیروهای دولتی یک مرکز طالبان را در ولایت کندز آماج قرار دادند، اما در این حمله شماری از غیرنظامیان به شمول کودکان نیز کشته شده اند.

عبدالله عبدالله، رییس اجرایی گفته است «متأسفانه که در این حمله غیر نظامیان جان باختند؛ اما در این شکی وجود ندارد که در این‌جا طالبان حمله‌های شان را رهبری می‌کردند و یک مرکز شان بود.»

سازمان ملل متحد می‌گوید که کشته شدن غیرنظامیان و کودکان در این حمله باید بررسی شود.

این سازمان می‌گوید که گزارش‌ها را در باره رسیدن آسیب‌های جدی به غیرنظامیان به شمول کودکان در این حمله هوایی نیروهای هوایی افغانستان در دشت ارچی بررسی می‌کند.

ارگ ریاست جمهوری نیز با نشر خبرنامه ای گفته است، شورای امنیت ملی تاکید می کند، رویداد کندز باید مورد بررسی قرار گیرد و پس از به دست‌آمدن حقایق، اقدامات لازم در زمینه روی‌دست گرفته شود.

ریاست جمهوری افغانستان نیز گفته که طالبان به خاطر “طرح یک برنامه خونین”، افراد خویش را از داخل و خارج کشور در ولسوالی دشت ارچی ولایت قندوز دعوت کرده بودند.

گروه طالبان با نشر پیامی در صفحه توییتری منسوب به آنان اظهارات سخنگوی وزارت دفاع افغانستان را رد کرده و افزوده است که افراد این گروه در گردهمایی‌های مردم غیرنظامی شرکت نمی‌کنند.

طالبان گفته که که قربانیان این حمله هوایی همه غیرنظامیان بودند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟