واکنش ها به آزادی زندانیان طالب از سوی اشرف غنی

  • انتشار: ۱۷ جوزا ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 63258

رئیس جمهورغنی دوشنبه شب گذشته با زندانیان محبوس پلچرخی دیدار کرد و به مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر، به تعداد ۸۸۷ تن از محبوسین طالبان از زندان های مختلف کشور را رها کرد.

️سیامک هروی معاون سخنگوی رئیس جمهور پیشین در واکنش به فرمان آزادی طالبان نوشت: ️یعنی چرا باید ۹۰۰ طالب از زندان رها گردد؟! این‌ها حتی حاضر نشدند با تو در پشت یک میز بنشینند.

این‌ها نه آتش‌بس کردند و نه صلح. این‌ها حتی در رمضان و عید هم انتحار کردند و کشتند.

️به این بیندیش که در ازای دستگیری این‌ها چقدر از نیروهای امنیتی جان شان را از دست دادند.

شاید این ۹۰۰ طالب قاتل 20 هزار فرد ملکی و نظامی ما باشند. ️مردم حق دارند بدانند چرا این‌ها رها می‌شوند.

قوماندان فواد اندرابی در پیامی خطاب به حکومت نوشت، 2 عملکرد عیدانه ارگ به شدت به روحیه جنگی عساکر را در خط جنگ آسیب رساند.

1. رهایی بیشتر از 800 زندانی تروریستان طالب، بمناسبت ایام عید، که بیشترین عساکر ما را این تروریستان جاهل در این روزهای مقدس زیر عنوان جهاد به شهادت می رسانند.

2. اضافه شدن نصف معاش کارمندان ملکی در ایام عید، به جز از مامورین و معلمین که کمترین امتیاز را دارند. داریم کسانی دیگر را که بدون هیچ دست آوردی بام تا شام در هوای سرد ارکندیشن نشسته و معاشات دالری میگیرند، در حالیکه عساکر با کمترین امتیاز که از پانزده هزار افغانی تجاوز نمیکند در دورترین نقاط کشور، بخاطر برقراری ثبات و حاکمیت نظام عرق میریزند، و این روزهای که باید در آغوش فامیل خود باشند در میان صخره و سنگ شب و روز میکنند اندک توجه در قسمت رسیدگی به آنها از این چنین امتیاز ها صورت نمی گیرد، و فی نفر 8 افغانی عیدانه دارد، که این خود کم شمردن یک منسوب نیروهای امنیتی بوده و به روحیه عساکر ما شدیدا صدمه وارد می کند.

به نوشته آریانا،محمد اشرف غنی دوشنبه شب گذشته با زندانیان محبس پلچرخی دیدار کرد و به مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر، به تعداد ۸۸۷ تن از محبوسین طالبان از زندان های مختلف کشور را رها کرد.

محمد اشرف غنی رییس جمهور خطاب به زندانیانی که قرار است از حبس رها شوند، گفت که من این فرمان را بخاطر حسن نیت دولت جمهوری اسلامی افغانستان صادر کردم و همچنان از شما می خواهم که بخاطر صلح در جامعه کار کنید، باید ریختن خون افغان ها متوقف شود و ما در این خصوص کار مشترک انجام دهیم.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟