واکنش معاون سخنگوی رئیس جمهور به رد درخواست طالبان برای اشتراک در انتخابات

  • انتشار: ۲۸ حمل ۱۳۹۷
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 39662

بعد از درخواست رئیس جمهور غنی به طالبان مبنی بر اشتراک در انتخابات و رد این درخواست از سوی طالبان، شاه حسین مرتضوی معاون سخنگوی رئیس جمهور گفته است؛ گروه های مخالف سیاسی اگر دارای پایگاه مردمی و سیاسی است می توانند ، بخت خویش در انتخابات آزمایش کنند.

طالبان با نشر اعلامیه‌یی درخواست رییس‌جمهور افغانستان که از آنان خواسته در انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی‌ها شرکت کنند را رد کرد.

رییس‌جمهور غنی روز شنبه با آغاز روند ثبت نام رأی‌دهندگان از گروه طالبان دعوت کرد که بر حسب پیشنهاد صلح حکومت افغانستان، از فرصت به‌ وجودآمده استفاده کنند و در انتخابات آینده سهم بگیرند یا منحیث حزب سیاسی ظهور کنند.

گروه طالبان روز گذشته (دوشنبه) با نشر اعلامیه‌یی افغانستان را یک کشور اشغال‌شده از سوی بیگانگان خوانده که به گفته‌ی این گروه، تصامیم مهم نظامی و سیاسی در کشور از سوی اشغال‌گران گرفته می‌شود. و شرکت در انتخابات را رد کرده است.

شاه حسین مرتضوی سرپرست دفتر مطبوعاتی ریاست جمهور در فیسبوک خود نوشته است “قانون اساسي كشور فرصت‌هاي انتخاب را براي همه شهروندان فراهم كرده است. گروه‌هاي مخالف سياسي اگر داراي پايگاه مردمي و سياسي اند مي‌توانند شانس خود را در رقابت‌هاي انتخاباتي به آزمايش بگيرند. فرار و هراس از انتخابات شك و ترديد را در باره جايگاه مردمي آنان زير سوال مي‌برد.”

روند ثبت نام رأی‌دهندگان برای انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی‌ها روز ۲۵ حمل آغاز شد و قرار است در سه مرحله انجام شود: از ۲۵ حمل الی ۲۳ ثور در مراکز ولایت، از ۲۵ ثور الی هفتم جوزا در مراکز ولسوالی‌ها و از ۹ تا ۲۲ جوزا در روستاها.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟