واکنش مجلس نمایندگان به میزبانی کشورهای همسایه از هیات طالبان

  • انتشار: ۱۱ قوس ۱۳۹۸
  • سرویس: پارلمانتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 71639

«میر رحمان رحمانی» رییس مجلس نمایندگان هشدار داد که میزبانی کشورهای همسایه از هیات طالبان، افغانستان را وارد فاز جدید جنگ های نیابتی می‌سازد.

رحمانی در نشست امروز این مجلشبیان داشت که سفر هیات طالبان به کشورهای همسایه و منطقه؛ میزبانی و رایزنی مقام‌های ارشد این‌ کشورها در نبود نمایندگان رسمی دولت افغانستان شدیداً خلاف عرف دیپلماتیک و حسن همجواری است.

به گفته او، دیپلماسی انفعالی حکومت افغانستان، منافع ملی و عزت مردم را مورد تهدید قرار داده و این مساله کشورهای بیشتری را به دست درازی در افغانستان تشویق کرده است.

او تصریح کرد : «در حالی‌که طالبان در افغانستان وحشت آفریده و جنایت می‌کنند، میزبانی از آنان به بهانه بحث روی صلح و مهاجرین در پایتخت‌های کشورهای همسایه و منطقه پرسش برانگیز بوده و فاز جدید جنگ نیابتی در کشور است.»

رییس مجلس همچنین به کمیسیون روابط بین المللی وظیفه سپرد تا مقام‌های وزارت خارجه را در این مورد فرا بخواند و ضمن ابلاغ موضع مجلس از آنان بخواهند رسماً به کشورهای همسایه و منطقه تذکر دهند که مالکیت اصلی گفتگوهای صلح با دولت افغانستان است.

این درحالی است که هیات طالبان به ریاست «ملا عبدالغنی» برادر هفته گذشته به تهران رفته و با جواد ظریف وزیر خارجه ایران روی مسایل صلح و موضوع مهاجران افغانستان در ایران دیدار و گفتگو کرده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟