واکنش وزارت دفاع به آغاز عملیات بهاری طالبان با نام الخندق

  • انتشار: ۶ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 40190

وزارت دفاع افغانستان در واکنش به آغاز عملیات بهاری طالبان با نام الخندق گفته است که تبلیغات واهی عناصر تروریستی فقط تخریب و تلفات غیر نظامیان را در پی خواهد داشت.

وزارت دفاع با نشر اعلامیه ای گفته است که چنین اعلامیه ای صرف جنبۀ تبلیغاتی دارد که هدف آن ایجاد ترس در اذهان مردم است.

در اعلامیۀ وزارت دفاع آمده است که “این تبلیغات واهی عناصر تروریستی مانند گذشته فقط تخریبات بیشتر و تلفات غیر نظامیان را در بر خواهد داشت و بس.”

وزارت دفاع گفته است، “از آنجایکه وظیفه نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان دفاع از حاکمیت ملی، منافع ملی و تمامیت ارضی افغانستان است، باز هم در برابر تروریستان با بکاربردن ظرفیت های موجود همه نقشه های تروریستی که با واژه های گونا گون مانند”جهادالخندق” بازی می شود خنثی نموده، و در راه تامین صلح و ثبات، تمام اپراسیونهای لازم  را استفاده نموده  و از تهدیدات جلوگیری نمایند.

گروه طالبان روز چهار شنبه اعلام کرد که عملیات بهاری خود را تحت نام “جهادالخندق” راه اندازی کرده است.

عملیات “جهاد الخندق” طالبان در حالی اعلام شده است که ولایات مختلف افغانستان به خصوص شهر کابل از آغاز سال نو خورشیدی شاهد مرگبار ترین حملات انتحاری بوده است.

طالبان در دو سال گذشته، عملیات بهاری شان را به نام های رهبران پیشین خود را منصوری و عمری راه اندازی کردند که به گفتۀ مقامات نظامی افغانستان، هر دو عملیات با شکست مواجه شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟