واکنش صالح در پیوند به ادعای تسلط طالبان بر نصف افغانستان

  • انتشار: ۵ حوت ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 53881

«امرالله صالح» رییس پیشین امنیت ملی افغانستان، در واکنش به گزارشات اخیر مبنی بر تسلط داشتن طالبان بر نیمی از خاک کشور می گوید این ادعا، تبلیغات و بزرگنمایی دشمن برای شکستن روحیه ملی ما می باشد.

به گزارش خبرگزاری اطلس، صالح امروز (5 حوت) در این خصوص در صفحه فیس بوک خود نوشت: نفوذی های دشمن بیگانه ای ما و حلقه هایی که برای امتیاز گیری نهایی برای طالبان در داخل افغانستان کار می نمایند بصورت دوامدار ادعا دارند که طالب نیم خاک افغانستان را در اختیار دارد.
رییس پیشین امنیت ملی مدعی است بر اساس تحقیق و بررسی اش در زمانی که به عنوان وزیر داخله انجام وظیفه می کرد، «طالبان بین پانزده تا بیست درصد نفوس افغانستان را در کنترول دارد و این بیست درصد بازهم بنابر دلایل مختلف بصورت دوامدار با ادارات و نهاد های دولتی مراوده دارند مثلا بخاطر تذکره، تحصیلات عالی ، سفر ، حج ، تداوی و مسایل دیگر. یعنی طالب بالای کمتر از بیست درصد نفوس افغانستان سلطه تفنگ و ترور دارد وهیچ نوع خدمات ارایه نمیکنند.»
آقای صالح خاطرنشان کرد؛« اگر به جزیات عملیات های نظامی که هرروز انجام میشود داخل شوید میدانید که دشمن ضعیف است و به اصطلاح عامیه مانند موش سوراخ می پالند.»
صالح افزود که این بزرگنمایی ها دشمن، دورغ محض بوده چرا که دشمن میخواهد با این تبلیغ ها روحیه ملی را درهم بشکند.
قابل به ذکر است، برخی چهره های سیاسی خارجی و داخلی مدعی هستند که طالبان بر نیمی از خاک افغانستان تسلط کامل دارند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟