واکنش شدید الحن «پدرام» به اظهارات اخیر ترامپ

  • انتشار: ۱ اسد ۱۳۹۸
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 67049

«لطیف پدرام» نامزد ریاست جمهوری در واکنش به اظهارات توهین‌آمیز ترامپ، او را یک اشغالگر بی فرهنگ و قلدر خطاب کرد.

وی گفت: ترامپ اخطار کرد که افغانستان را می‌تواند از نقشه زمین بردارد اما نمی‌خواهد 10 میلیون آدم کشته شود. قبل از همه این لحن، لحن یک اشغالگر بی‌فرهنگ و قلدر است، لحن سوداگر سودجویی است که هیچ چیزی از ارزش‌های بشری و انسانی را نمی‌شناسد. از طرف دیگر شاید مزدوران داخلی چنین جسارتی را به او داده باشند.

پدرام افزود: ما به پیمان امنیتی کابل-واشنگتن که چند مزدور، خائن و وطن فروش آن را امضا کردند رای ندادیم. از تو هم نخواستیم که به کمک ما بیایی. تو باید از نطامیانت که در افغانستان جنگیده‌اند بپرسی با چه مردمی روبرو هستید، در چه سرزمینی می‌جنگید؟

وی خاطرنشان کرد: آقای ترامپ به طور بیشرمانه‌ای گستاخی کردید و مردم ما را دستکم گرفتید، اما ما شما را مثل سایر همتاهایتان و اشغالگران از سرزمینمان بیرون خواهیم کرد. در صورت لجاجت خراسان قبرستان گسترده‌ای برای اشغالگرها خواهد شد.

پدرام تصریح کرد: حالا که چنین است ما از شما می‌خواهیم آخرین سربازتان را هم از کشور ما خارج کنید. از مردم سرزمینم می‌خواهم علیه شما بیش از گذشته بسیج شوند، میدان‌های نبرد را گرم کنند و تا خروج آخرین سربازتان با شما بجنگند.

پیش از این ارگ ریاست جمهوری نیز در واکنش به اظهارات توهین‌آمیز ترامپ، بیانیه‌ای را صادر کرد و خواستار توضیح بیشتری در این باره شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟