واکنش سران حکومت وحدت ملی به حادثه خونین امروز در مرکز فرهنگی تبیان

  • انتشار: ۷ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 34963

بعد از حمله خونین تروریست های داعش بر مرکز فرهنگی تبیان و خبرگزاری صدای افغان سران حکومت وحدت ملی با انتشار بیانیه ضمن محکوم کردن این حمله تروریستی، تاکید می کند حکومت با جدیت بر سرکوبی گروه های تروریستی تاکید می کند.

ارگ ریاست جمهوری و ریاست اجراییه افغانستان با نشر خبرنامه‌‌های، حمله‌های انتحاری و انفجاری بر مرکز فرهنگی تبیان را در شهر کابل تقبیح کرده و آن‌را حمله به مدنیت ودست‌آورهای مردم افغانستان خوانده‌اند.

ارگ ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌یی گفته که جنایت‌کاران تروریست‌ امروز، با حمله بر مرکز فرهنگی تبیان در شهر کابل، مرتکب جنایت‌ ضد بشری شده‌اند و بار دیگر فاجعۀ انسانی را به بارآورده‌اند.

ارگ حمله‌های انتحاری و انفجاری امروز را، خلاف همه‌ ارزش‌های اسلامی و انسانی دانسته وافزوده که تروریستان باید بدانند که اکنون مردم افغانستان با درک و آگاهی عمیق از توطیه‌های دشمنان، در همکاری و هماهنگی با دولت خویش، در برابر همه اهداف و پلان‌های شوم دشمن به گونۀ مشترک ایستاد‌گی می‌نمایند.

کاخ ریاست جمهوری گفته که حکومت یکبار دیگر با جدیت تاکید می‌ورزد که ارادۀ روشن برای سرکوب و نابودی همه گروه‌های تروریستی وجود دارد و علاوه کرده که رییس جمهور کشور دستور داده‌است تا این رویداد به شکل همه‌جانبه بررسی گردد.

از سوی ریاست اجرایی با نشر خبرنامه‌یی به نقل از داکتر عبدالله عبدالله گفته است که تروریستان با راه‌اندازی چنین حمله‌های می‌خواهند که به ارزش‌های مشترک کشوری ضربه بزنند تا صدای آنان را خفه و جهل و وحشت را جایگزین آن نمایند.

آقای عبدالله گفته که این گونه حمله‌ها، هیچ تاثیر مثبت بر روند آزادی بیان و پویایی ارزش‌های فرهنگی مردم ما ندارد، بل‌که مایۀ سرافنده‌گی و شرم‌سازی بیش‌تر عاملان آن‌ها خواهد گردید.

او خاطر نشان ساخته است که باید تروریستان و حامیان‌شان بدانند که با ریختاندن خون انسان‌های بی‌گناه به هیچ از یک اهداف شوم خویش نمی‌رسند؛ زیرا مردم ما کنه توطیه و اهداف شوم دشمنان را می‌دانند و قربانی دسایس آنان نخواهند شد.

همچنین دفتر مطبوعاتی جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری با نشر بیانیه ای ضمن محکوم کردن این حمله تروریستی، گفته است که نبود تدابیر امنیتی در این مرکز فرهنگی، به کم توجهی های نهاد های امنیتی برمی گردد در حالی که قرار بود برای مساجد و تکایا افراد امنیتی توظیف گردد که امیدوارم بگونه فوری این نقیصه برطرف گردد.

در ادامه بیانیه ی آقای دوستم آمده است، در حالی که وقوع این گونه اتفاقات در مساجد و تکایا محتمل به نظر می رسید و رخداد هایی از این گونه از قبل اتفاق افتاده است، نبود تدابیر امنیتی در این مرکز فرهنگی، به کم توجهی های نهاد های امنیتی برمی گردد در حالی که قرار بود برای مساجد و تکایا افراد امنیتی توظیف گردد که امیدوارم بگونه فوری این نقیصه برطرف گردد.

این بیانیه به نقل از آقای دوستم گفته است؛ یک بار دیگر به مناسبت شهادت جوانان و نوجوانان در این رخداد تروریستی مراتب تسلیت خویش را برای خانواده های شهدا ابراز داشته وبرای آرامش ارواح شان اتحاف دعا می کنم

گفتنی است در حمله خونین صبح امروز بر مرکز فرهنگی تبیان بیش از 120 تن شهید و زخمی شد. گروه تروریستی داعش مسولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟