واکنش سازمان جهانی بهداشت به اتهام‌زنی آمریکا: چین‌محور نیستیم

  • انتشار: ۲۰ حمل ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 82851

به گزارش خبرگزاری رویترز از ژنو، مقام های سازمان جهانی بهداشت امروز(چهارشنبه) پس از آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفت، کمک های مالی به این سازمان را قطع می کند، تاکید کردند که مرحله حساس همه‌گیری کرونا، زمان مناسبی برای قطع کمک های مالی نیست.

ترامپ دیروز در نشست خبری روزانه خود درباره وضعیت ویروس کرونا در ایالات متحده با بیان اینکه سازمان بهداشت جهانی مبالغ هنگفتی را از آمریکا دریافت می‌کند، افزود:  آن‌ها از تصمیم ممنوعیت مسافرتی من انتقاد و مخالفت کردند. آن‌ها در اشتباه بوده‌اند. به نظر می‌رسد آن‌ها بسیار «چین محور» هستند. مجبوریم به این مساله بپردازیم. ما بیشترین پولشان را می‌پردازیم.  

بخش عمده ای از نیازهای مالی سازمان جهانی بهداشت از طرف آمریکا تامین می شود و ترامپ معتقد است این سازمان، توصیه های بدی را در جریان شیوع ویروس کرونا منتشر کرده است.

«هانس کلوگ» مدیر منطقه اروپای سازمان جهانی بهداشت گفت: همچنان در دوران اساسی همه‌گیری هستیم، از این رو اکنون زمان مناسبی برای قطع حمایت مالی از این نهاد نیست.

«بروس آیلوارد» مشاور ارشد دبیرکل سازمان جهانی بهداشت نیز از مناسبات این نهاد سازمان ملل با چین دفاع کرد و به خبرنگاران گفت: همکاری با مقام های پکن برای پی بردن به اطلاعات مربوط به شیوع کرونا، اهمیت زیادی دارد. وی افزود: در مرحله اولیه شیوع کرونا، دسترسی کامل به همه موارد ممکن و همکاری با چینی ها برا درک این مساله، واقعا حیاتی بود.

آیلوارد گفت: این همان کاری است که با هر کشور کرونازده دیگری همچون اسپانیا انجام دادیم و ارتباط خاصی با چین ندارد.
وی با دفاع از توصیه های سازمان جهانی بهداشت درمورد باز نگه داشتن مرزها، یادآور شد: چین برای تشخیص و شناسایی موارد اولیه ابتلا به کرونا و تماس های این افراد، بسیار تلاش کرد و اطمینان داد که مبتلایان برای جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر به کشورهای دیگر سفر نمی کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟