واکنش روسیه به اظهارات نیکلسون در مورد افغانستان

  • انتشار: ۲۴ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 17955

وزارت خارجه روسیه به اظهارات جان نیکولسون فرمانده آمریکایی نیروهای ناتو در افغانستان واکنش نشان داد، در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است؛ واشنگتن با تلاش برای معرفی روسیه به عنوان مسئول شکست های خود در افغانستان، روسیه را متهم به همکاری با طالبان می کند.

وزارت  امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای، با اشاره به سخنان جنرال جان نیکولسون فرمانده نیروهای آمریکایی در ناتو که روسیه را متهم به همکاری با طالبان کرده، نوشت: گفته های بی اساس و غیرمسئولانه فرمانده آمریکایی را سناتور جان مک کین چهره ضدروسی مورد استناد قرار داده است.

وزارت خارجه روسیه افزوده است: نیکولسون با اذعان به وضعیت بسیار نابسامان در افغانستان و به امید حل مسائل این کشور، افزایش نیروهای نظامی را تا سطح چند هزار نفر خواستار شده است.

در بیانیه آمده است: چنین می نماید که این جنرال از یاد برده تا چندی پیش حدود 100 هزار نظامی آمریکایی در افغانستان حضور داشتند ولی نتوانستند اوضاع این کشور را سر و سامان دهند.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرده است: تمامی این اقدام های بی ثمر برای متهم کردن روسیه مربوط به شکست ها در امور افغانستان است.

در ادامه بیانیه گفته شده است، مقام های آمریکایی ممکن است در محافل سیاسی داخلی (با طرح این ادعاها) امتیازهایی بگیرند، اما بیان چنین سخنانی در حل اوضاع افغانستان کمکی نمی کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟