واکنش جالب بشار اسد به سوالی درباره مرگ ابوبکر البغدادی

  • انتشار: ۶ قوس ۱۳۹۸
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 71435
بشار اسد

بشار اسد تاکید کرد، هر تروریستی در مناطق تحت کنترل دولت سوریه تحت قانون این کشور خواهد بود و قانون سوریه درخصوص موضوع تروریسم شفاف و روشن است.

این اظهار نظر بشار اسد،‌ رئیس‌جمهوری سوریه در گفت‌وگو با مجله “پاری مچ” (پاریس مچ) فرانسه است که متن کامل آن صبح فردا (پنج‌شنبه) منتشر می‌شود.

وی در این مصاحبه درباره جنگ در کشورش گفت: جنگ سخت است و آسان نیست. ما ابرقدرت نیستیم، ما با ثروتمندترین و قوی‌ترین کشورها روبه‌رو هستیم و با آنها جنگیدیم به طور منطقی بدون تردید حمایت دوستان ما یعنی ایران و روسیه به ما برای حفظ منطقه و کشورمان و بازپس‌گیری اراضی‌مان کمک کرد و از بار خسارت‌ها کاست.

رئیس‌جمهوری سوریه ادامه داد: اگر شما منظورتان این است که بدون این حمایت‌ها سوریه به سمت تقسیم و شکست کامل می‌رفت باید بگویم که این یک سوال فرضی است چراکه پیش‌بینی کردن نتیجه یک بازی تنیس که فقط دو بازیکن دارد بسیار مشکل است چه برسد به جنگی که در آن ده‌ها بازیگر و صدها هزار جنگجو وجود دارد.

اسد در پاسخ به سوالی مبنی همکاری اطلاعاتی با آمریکا و اطلاع سوریه از مخفیگاه ابوبکر بغدادی به دلیل اینکه دونالد ترامپ زمانی که درباره مرگ ابوبکر بغدادی صحبت می‌کرد به سوریه اشاره کرد و به دلیل مرگ ابوبکر بغدادی تشکر کرده بود، گفت: هر بار وقتی این سوال مطرح‌ می‌شود خنده‌ام می‌گیرد زیرا مهمترین سوالی که باید بپرسیم این است که آیا این نمایش خیالی که توسط آمریکایی‌ها اجرا شده واقعا رخ داده است؟ آیا واقعا ابوبکر بغدادی کشته شده یا نه؟

او درباره تشکر ترامپ از سوریه نیز افزود: به نظر من این یکی از جک‌های جالب ترامپ است و آن فقط یک لطیفه است.

بشار اسد درباره توافق با یگان‌های مدافع خلق کرد و ورود ارتش سوریه به مناطق کردنشین و کشف زندان‌های شامل ۴۰۰ داعش فرانسوی در این مناطق تاکید کرد: هر تروریستی که تحت کنترل منطقه دولت سوریه باشد براساس قانون سوریه با او برخورد می‌شود و قانون سوریه درباره تروریسم مشخص است ما دادگاه‌های ویژه تروریسم داریم که این افراد در آنجا محاکمه می‌شوند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟