واکنش تند «ارگ» به اعلامیه طالبان

  • انتشار: ۲۴ حمل ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 57395

ارگ ریاست جمهوری با نشر اعلامیه‌ای گفت، اعلام عملیات بهاری طالبان نشانه‌ی واضح اصرار این گروه بر دوام جنگ نامشروع در افغانستان است.

عملیات طالبان در حالی اعلام می‌شود که به اصرار حکومت افغانستان تلاش‌ها برای پایان بخشیدن به جنگ تحمیلی در افغانستان به شدت ادامه داشته و این گروه با هیات مذاکره کننده امریکا مستقیماً وارد مذاکرات صلح است.
بر بنیاد اعلامیه، اصرار طالبان بر تداوم جنگ در حالی صورت می‌گیرد که علمای جید کشور و جهان اسلام، ادامه جنگ طالبان علیه مردم افغانستان را جهاد نه بلکه فتنه دانسته و خواهان توقف آن شده اند.
در این اعلامیه گفته شده: «مردم و حکومت افغانستان از جوانان افغان که در صفوف جنگی طالبان استند و وسیله‌ای اهداف قدرت طلبانه‌ای رهبری این گروه و حامیان منطقه یی شان شده‌اند، می‌خواهد تا فریب آنها را نخورده و دیگر وسیله‌ای بیگانگان برای ایجاد رعب و وحشت میان خواهران و برادران مسلمان خود نگردند.»
حکومت افزوده، آن عده رهبران و اعضای گروه طالبان که با این اعلام جنگ علیه مردم افغانستان مخالف هستند، در صف مردم خود قرار گرفته و علیه این اقدام نامشروع صدای خود را بلند کنند.
در اعلامیه آمده، ادعای طالبان مبنی بر این که این اعلام جنگ در پاسخ به اعلان حکومت افغانستان(عملیات خالد) صورت گرفته باشد، نادرست است؛ زیرا حکومت افغانستان نه تنها اعلانی در مورد آغاز عملیات جنگی نکرده، بلکه تمام موانعی را که در مقابل صلح وجود داشت از میان برداشته، تداوم جنگ را به نفع هیچ طرفی نمی‌داند.
اعلامیه افزوده که حکومت به نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان هدایت واضح داده تا در مطابقت به اصل دفاع از تمامیت ارضی و نوامیس ملی و اسلامی، در دفاع از مردم تمام تدابیر لازم را اتخاذ نموده و از سنگرهای خود با قوت دفاع کنند.
در اعلامیه بار دیگر از رهبری طالبان خواسته شده تا از ادامه ی جنگ نامشروع و تحمیلی دست کشیده و به دعوت بلا قید و شرط دولت و مردم افغانستان برای مذاکرات صلح لبیک بگویند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟