واکنش انصارالله یمن به قطعنامه شورای امنیت

  • انتشار: ۲۹ حمل ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 4132

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از العالم، در بیانیه شورای سیاسی انصارالله یمن آمده است، از آغاز حملات خصمانه سعودی آمریکایی به مردم یمن از بامداد ۲۶ مارس گذشته، هزاران نفر از شهروندان شهید و یا مجروح شده اند که شمار قابل توجهی از آنان زن و کودک هستند و صدها خانه و تأسیسات شهری و نظامی نیز نابود شده است.

انصارالله، این حملات تجاوزکارانه به یمن را نسل کشی گسترده مردم یمن به دست کشورهایی متخاصم دانست که همه ارزشها و قوانین و معاهده‌های بین المللی را زیر پا گذاشته‌اند.

شورای سیاسی انصارالله تأکید کرد، در مصوبه اخیر شورای امنیت ضد یمن از جلاد در برابر قربانی حمایت شده، و در اکثر بندهای آن از ائتلاف متجاوز جانبداری شده است.

در این بیانیه آمده است که شورای امنیت، تجاوزهای ظالمانه به مردم یمن که از سوی عربستان سعودی و آمریکا فرماندهی می شود، نادیده گرفته است.

انصارالله خاطرنشان کرد که بهتر بود شورای امنیت در خصوص دخالتها در فرایند سیاسی یمن طی سالهای اخیر از سوی طرفهای منطقه‌ای و فرانطقه‌ای موضع گیری می کرد؛ این درحالی است که مصوبه اخیر شورای امنیت به نفع همین طرفهای مداخله جو بود که بارها برای به انحراف کشاندن فرایند سیاسی یمن اقدام کرده‌اند.

انصارالله در این بیانیه به مراحل دخالت برخی کشورها در امور داخلی یمن با همدستی برخی طرفهای داخلی برای ضربه زدن به فرایند سیاسی این کشور اشاره و تأکید کرد که شورای امنیت و یا اعضای آن برای تصحیح این دخالت‌های خطرناک که به فرایند سیاسی این کشور ضربه زده و دلیل اصلی انقلاب ۲۱ سپتامبر بود، هیچگونه موضعی اتخاذ نکرد.

در این بیانیه آمده است: با وجود همه تلاشها برای حفظ کشور و فرایند سیاسی؛ عبد ربه منصور هادی بر ادامه مسیر انحرافی و زیرپا گذاشتن تصمیم‌های اتخاذ شده در نشست گفتگوی ملی و توافقنامه صلح و مشارکت ملی، پافشاری کرد؛ در آن زمان “جمال بن عمر” نماینده سازمان ملل به صنعا آمد و نخستین نشست را با گروه های سیاسی برای حل بحران سیاسی و ایجاد توافق سیاسی و تصحیح انحراف به وجود آمده در فرایند سیاسی برگزار کرد، ولی هادی و دولت او در اقدامی خطرناک و به هدف متزلزل کردن کشور و ایجاد خلأ سیاسی استعفا کرد.

انصارالله با تأکید بر مخالفت خود با تجاوز عربستان سعودی به مردم یمن که با حمایت آمریکا تحت عنوان “توفان قاطعیت” در جریان است، بر ضرورت مقابله با این تجاوزها و حملات، و دفاع از حاکمیت یمن تأکید کرد.

این جنبش همچنین از کشورهایی که مخالفت خود را با این حملات تجاوزکارانه به یمن اعلام کرده اند، قدردانی کرد.

انصارالله تأکید کرد که یمن هیچ تهدیدی برای هیچکدام از همسایگان نیست و نگرانی‌هایی که از سوی برخی طرفها برای توجیه تجاوز به یمن مطرح می‌شود، مانند سخن گفتن از حمله به مقدسات اسلامی در مکه مکرمه و مدینه منوره و هدف قرار دادن منافع دیگران و تهدید امنیت کشورهای عربی، چیزی فراتر از ادعاهای باطل و سخیف نیست که هدف از آن گمراه کردن افکار عمومی و جذب حمایت برای حمله به یمن و مشروعیت بخشیدن به این تجاوزها است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟