واکنش ارگ و سپیدار به حمله تروریستی در بامیان

  • انتشار: ۵ قوس ۱۳۹۹
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 99648

ارگ ریاست جمهوری در واکش به حمله تروریستی در ولایت بامیان اعلام کرد که طالبان و سایر گروه‌های تروریستی متاسفانه در این اواخر با تشدید خشونت در نقاط مختلف کشور، افراد غیر نظامی را هدف قرار می‌دهند و تاسیسات عام المنفعه را آسیب می‌رسانند.

در اعلامیه ارگ به کنفرانس ژنو اشاره شده و تاکید کرده است که در این کنفرانس مقامات کشورهای جهان و دبیرکل سازمان ملل متحد نیز خواهان توقف فوری خشونت‌های جاری در افغانستان شدند و از طالبان خواستند که آتش‌بس را بپذیرند. آنان تاکید کردند که نتایج مذاکرات صلح در دوحه باید قطع خشونت در افغانستان باشد.

قصر سپیدار نیز در واکنش به این رویداد تروریستی اعلام کرد که این حمله تروریستی، ناروا، ظالمانه و ضد بشری را با شدیدترین کلمات محکوم می‌کند.

این بیانیه افزوده است که حمله به غیرنظامیان بی‌گناه جنایت جنگی است و هیچ توجیه انسانی، اخلاقی و اسلامی ندارد.

عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی تاکید کرد: حمله به بامیان، حمله به قلب افغانستان و حمله به صلح و ثبات کشور است. ولایت بامیان در قلب کشور، مظهر آرامش، صلح و آشتی در کشور بوده است. تروریست های جبون نشان می‌دهند که دشمن آرامش و امنیت و ثبات در کشور هستند. آنان با چنین حملاتی رویشان را بیش از پیش سیاه تاریخ می‌سازند.

گفتنی است که عصر روز سه‌شنبه (۴ قوس) دو انفجار پی هم در شهر بامیان به وقوع پیوست. در نتیجه این انفجار‌ها دستکم ۱۴ نفر کشته و ۵۰ تن دیگر زخمی شدند. این رویداد ناشی از انفجار ماین‌های جاسازی شده بود.

دفتر مطبوعاتی والی بامیان اعلام کرده است که دو تن از عاملان انفجار‌ها توسط نیرو‌های امنیتی بازداشت شده‌اند.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این رویداد تروریستی را بر عهده نگرفته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟