واکنش ارگ به کشته و زخمی شدن تعدادی از تحصن کنندگان در جریان یورش پولیس

  • انتشار: ۳۱ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 24637

در پی کشته و زخمی شدن تعدادی از تحصن کنندگان در درگیری نیروهای امنیتی با‌ آن‌ها، ارگ رسایت جمهوری با انتشار بیانیه ای به این حادثه واکنش نشان داده و گفته‌است که عاملان آن‌ها باید دستگیر شوند.

دفتر رسانه‌های ارگ ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌یی گفته‌است که تظاهرات حق شهروندی و مدنی مردم افغانستان است که از این طریق، شماری از شهروندان کشور بعد از رویدادهای اخیر تروریستی، خواست‌های خود را بیان کردند.

ارگ ریاست جمهوری دربارۀ برچیده شدن خیمه‌های تحصن‌کننده‌گان از سوی نیروهای امنیتی می‌گوید که این نیروها پس از تلاش‌های اعضای شورای ملی و شکایت‌های اقشار مختلف باشند‌گان کابل دست به این اقدام زده‌اند.

محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان گفته‌است که در جریان جمع‌آوری خیمه‌ها با تاثر فراوان که یک تن از معترضین کشته و شماری هم مجروع شده‌اند.

آقای غنی تاکید به حق شهروندی مبنی بر تظاهرات مسالمت‌آمیز و آزادی‌های مدنی کرده و به مقام‌های ذیربط مسؤولیت داده‌است تا حادثه سه‌‍شنبه شب را بررسی کند.

رییس جمهور گفته‌است که عاملان این رویداد که بر تظاهرات‌کنند‌گان شلیک کرده‌اند شناسایی و به پنجۀ قانون باید سپرده شوند.

این درحالیست که سه‌شنبه شب شماری از نیروهای امنیتی که در بین آن‌ها نیروهای گارنیزیون نیز شامل بوده‌اند، بر خیمه اعتراض‌کنند‌گان در چهارراهی شیرپور هجوم برده که در نهایت به خشونت کشانیده می‌شود.

گفتنی‌ست که در این حادثه به گفتۀ اعضای جنبش رستاخیز دو تن از معترضین کشته و ۲۷ نفر دیگر زخمی می‌گردند.

باید خاطر نشان ساخت که قبل از این همچنان، نیروهای امنیتی در تظاهراتی که به خشونت کشانیده شده بود، شماری از معترضین کشته و زخمی ساختند که در بین آن‌ها سالم ایزدیار  فرزند ارشد معاون مجلس سنا نیز شامل بود.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟