واکنش ارگ به اعلامیه طالبان؛ طالبان از تهدید مردم افغانستان خود داری کنند

  • انتشار: ۱۵ اسد ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 67994

ریاست جمهوری با انتشار اعلامیه ای در واکنش به تهدید طالبان مبنی بر این که مردم افغانستان در صورت اشتراک در پروسه انتخابات مورد حمله این گروه قرار می گیرند، گفت: طالبان از تهدید مردم افغانستان خود داری کنند.

در اعلامیه ارگ آمده است که اشتراک در انتخابات و تعیین اولی‌الامر از طریق رای مستقیم، حق شرعی و قانونی مردم افغانستان است. دولت افغانستان تمام آمادگی های لازم را برای تدویر انتخابات آزاد، شفاف و سرتاسری اتخاذ نموده تا شهروندان بتوانند به گونه مستقیم در مورد تعیین زعامت مشروع برای کشورشان سهم بگیرند.

اعلامیه افزود: برعکس ادعای طالبان، که هم اکنون در قطر با ایالات متحده امریکا وارد مذاکره هستند، بخش اعظم بودجه انتخابات از جانب دولت افغانستان تامین گردیده و مدیریت کامل این پروسه به دوش افغان هاست. همانگونه که اعضای مجلس نمایندگان افغانستان به مثابه نمایندگان منتخب مردم، امروز نیز با اصدار مصوبه‌ای از تدویر انتخابات در زمان معین آن پشتیبانی نمودند.

حکومت یکبار دیگر از تمام نهادهایی که در تدویر انتخابات سهیم اند، خواست تا انتخابات را به وقت و زمان معین آن برگزار نمایند.

 اعلامیه می‌افزاید: نیروهای امنیتی افغانستان که فرزندان اصیل این کشور اند، به گونه کامل آماده هستند تا از مردم افغانستان در برابر این گونه تهدیدها حفاظت نموده و نخواهند گذاشت هیچ کسی مانع حق اشتراک شان در تعیین سرنوشت شان شود.

ارگ ریاست جمهوری به نیروهای امنیتی و دفاعی کشور به گونه قاطع دستور داده است تا نگذارند این پروسه ملی و سرنوشت ساز مختل گردد.

در این اعلامیه، از گروه طالبان که در ظاهر شعار صلح را سر می دهند ولی در عمل به طور روزمره مردم افغانستان را تهدید به مرگ می کنند، خواسته شده تا صلح خواهی را در عمل نشان داده و از تهدید مردم افغانستان خود داری کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟