اولین واکنش آمریکا به حضور نظامیان روسیه در خاک ونزوئلا

  • انتشار: ۱۰ حمل ۱۳۹۸
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 55700
روسیه-آمریکا

یک مقام آمریکایی از اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه به دلیل آنچه که از آن به عنوان دخالت مسکو در ونزوئلا یاد کرد، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اطلس، «الیوت آبرامز» مسئول ویژه آمریکا در امور ونزوئلا اعلام کرد: آمریکا در مقابله با حضور نظامی روسیه در ونزوئلا از اقدامات مختلفی از جمله تحریم اقتصادی استفاده خواهد کرد.

الیوت آبرامز اگرچه جزئیات بیشتری از تحریم‌های مورد نظر علیه روسیه را ارائه نداد، اما افزود: اشتباه است اگر روس‌ها خیال کنند که در ونزوئلا دست باز دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسئول ویژه آمریکا در امور ونزوئلا گفت: شمار سربازان روسیه در ونزوئلا زیاد نیست، اما توان تأثیرگذاری آنان بسیار زیاد خواهد بود و همین موضوع نگرانی واشنگتن را به همراه دارد.

کمتر از یک هفته پیش، منابع روسی گزارش داده بودند که دو هواپیما یک پایگاه هوایی در روسیه را ترک کرده و به سمت کاراکاس حرکت کرده‌اند. همچنین برخی منابع خبری مدعی شده بودند که یکی از هواپیماها حامل واسیلیتانکشکروف، رئیس ستاد نیروی زمینی روسیه، و گروهی از نظامیان بوده و هواپیمای دیگر حدود ۳۵ تن بار حمل کرده است.

روز گذشته نیز سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به درخواست ترامپ برای خروج نظامیان این کشور از ونزوئلا اعلام کرد که حضور نیروهای روسیه در ونزوئلا کاملاً قانونی و مطابق با قانون اساسی این کشور آمریکای لاتین است. مقامات روسی همچنین اعلام کرده بودند روسیه قصد ندارد تا اطلاع ثانوی نیروهایش را از خاک ونزوئلا خارج کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟