واکنش آمریکا به آغاز عملیات بهاره طالبان

  • انتشار: ۶ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 40261

وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به آغاز عملیات بهاری طالبان با نام الخندق گفته است که اعلامیه طالبان نشان می دهد که این گروه مسئول ناامنی و از بین رفتن جان هزاران شهروند افغانستان در طی سال های اخیر است. آمریکا گفته است که از نیروهای امنیتی افغان در مبارزه با طالبان حمایت خواهد کرد.

طالبان روز گذشته با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که “عملیات الخندق” نیروهای امریکایی و عوامل استخباراتی آنها و همچنان حامیان داخلی آنان را هدف قرار می دهد.

طالبان گفته اند که حملات جدید قسما پاسخی به استراتژی جدید دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده در قبال افغانستان است که ماه آگوست سال گذشته اعلام شد. این استراتژی به نیروهای امریکایی اختیار بیشتری می دهد تا با شورشیان به مقابله بپردازند.

اما وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ خود گفته است ما شاهد بودیم طالبان آغاز حملات بهاره خود را اعلام کرد. این اطلاعیه تائید می‌کند که طالبان مسؤول ناامنی و از بین رفتن جان هزاران افغان طی سال‌های مختلف است.

در ادامه این بیانیه آمده است: آمریکا در واکنش به این اطلاعیه طالبان اعلام می‌کند که در کنار مردم افغانستان می‌ایستد. آمریکا همچنین از نیروهای امنیتی افغان که در مقابل طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی که به دنبال نابودی جامعه افغان هستند، مبارزه می‌کنند، حمایت خواهد کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟