واکنش‌ها به حمله تروریستی به یک مرکز آموزشی در کابل

  • انتشار: ۴ عقرب ۱۳۹۹
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 96069

حمله تروریستی به مرکز آموزشی کوثر دانش در غرب شهر کابل با واکنش‌های زیاد داخلی و خارجی مواجه شده و دولت افغانستان طالبان را مسئول اصلی این رویداد عنوان کرده است.

در بیانیه ارگ ریاست جمهوری آمده است: علیرغم فیصله لویه جرگه مشورتی صلح و تایید رهایی ۶۱۰۰ تن از زندانیان طالبان و خواست مکرر مردم، دولت افغانستان و جامعه بین المللی برای ختم جنگ و خونریزی و اینکه طالبان به آتش بس دائمی تن دهند و از جنگ و خشونت دست بکشند، مردم ما هنوز هم شاهد خشونت و ادامه جنگ نامشروع آنان می‌باشند.

عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی نیز گفت: این حمله ضد بشری و خلاف موازین و ارزش‌های اسلامی و انسانی تروریستان بدصفت و جبون را با شدیدترین کلمات محکوم می‌کنیم. تروریستان بزدل و خداناباور، با حمله به کودکان و دانش‌آموزان بی‌گناه و مظلوم، نشان داده‌اند که به هیچ آئیین و اصولی پایبند نیستند.

حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین نیز ضمن تقبیح این حمله بیان داشت که از طرف‌های افغانستانی درگیر در جنگ می‌خواهد تا برای خاتمه دادن به مصائب و رنج و درد مردم افغانستان و تامین صلح پایدار در کشور دست از خشونت بردارند و تمام تلاش شان را برای کامیابی گفتگو‌های صلح به خرج دهند.

گفتنی است که نماینده غیر نظامی ناتو در افغانستان و زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان نیز حمله دیروز به دانش آموزان را تقبیح کرده و از دو طرف خواسته به خشونت‌ها پایان دهند و بر صلح تمرکز کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟