واکسن کرونای فایزر مجوز گرفت

  • انتشار: ۱۲ قوس ۱۳۹۹
  • سرویس: سلامت
  • شناسه مطلب: 100457

بریتانیا استفاده از واکسن کرونا ساخت شرکت فایزر-بیون تک را تأیید کرد.

دولت بریتانیا اعلام کرد که توصیه آژانس مستقل نظارت بر دارو و محصولات بهداشتی این کشور مبنی بر تأیید استفاده از واکسن ضد کرونای تولید شده توسط دو شرکت آمریکایی و آلمانی بیون‌تک و فایزر را پذیرفته است.

در بیانیه دولت بریتانیا تاکید شده است که این واکسن از هفته آینده در این کشور در دسترس قرار خواهد گرفت. سخنگوی وزارت بهداشت و امور اجتماعی دولت بریتانیا روز چهارشنبه با اعلام این خبر یادآور شد: سرویس سلامت همگانی (NHS) دهه‌ها تجربه در ارائه برنامه‌های واکسیناسیون در مقیاس بزرگ دارد و به زودی خود را برای مقدمات لازم جهت خدمات درمانی و حمایت لازم از افراد واجد شرایط برای دریافت واکسن مهیا خواهد کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت بریتانیا با اعلام اینکه به زودی جزئیات بیشتری از نحوه توزیع و برنامه ریزی واکسیناسیون اعلام خواهد شد، تصریح کرد: برای کمک به موفقیت برنامه واکسیناسیون، بسیار مهم است که همه همچنان به وظیفه خود خوب عمل کنند و به رعایت محدودیت‌های وضع شده در مناطق خود ادامه دهند تا بتوانیم در مقابله با ویروس توفیق بیشتری داشته باشیم و به سرویس سلامت همگانی NHS اجازه دهیم بدون اینکه تحت فشار بیشتر قرار گیرد کار خود را انجام دهد.

منبع: یورو نیوز

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟