وال استریت ژورنال: میان فرماندهان آمریکایی و افغانستان در مورد جنگ این کشور اتفاق نظر وجود ندارد

  • انتشار: ۱۷ سنبله ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادثتیتر 2
  • شناسه مطلب: 46975

وال استریت ژورنال در گزارشی در مورد وضعیت امنیتی افغانستان و سفر غیرمنتظره جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا نوشته است، در حالی که از جنگ افغانستان 17 سال می گذرد، اما هنوز هم میان فرماندهان بلندرتبه آمریکایی و افغانستان توافق نظر در مورد پیشبرد جنگ دیده نمی شود.

روزنامه وال استریت ژورنال نوشته است، جیمز ماتیس وزیر دفاع امریکا همراه با جنرال جوزف دانفورد رئیس ستاد ارتش امریکا، روز جمعه به کابل رفت.

این روزنامه نوشته که حکومت ترامپ از یکسو در تلاش است که گفتگوها با طالبان به زودی آغاز شود و از جانب دیگر فشارها را بر این گروه در میدان های جنگ حفظ کرده است.

وال استریت ژورنال نوشته است، ماتیس در حالی به کابل رفت که توافق نظر کامل، میان مقام ها در افغانستان و امریکا که جنگ هفده ساله را در برابر طالبان مسلح و سایر گروه های شورشی پیش برده اند، دیده نمی شود.

در ادامه نوشته است، میلر هنگام تائیدی اش، با تفاوت دیدگاه از فرماندهان پیشین امریکایی، تعهد کرده بود تا هنگامی که وضعیت افغانستان به صورت واقعی به سوی بهبود نرود، هیچگاه در این مورد ادعا نخواهد کرد.

جنرال جیمز ماتیس، وزیر دفاع ایالات متحده و جنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد ارتش این کشور در رأس یک هیأت بلند پایۀ امریکایی روز گذشته (جمعه) در یک سفر از قبل اعلام ناشده وارد کابل شدند و با رهبران حکومت وحدت ملی دیدار کردند.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟