وال استریت ژورنال: بر اثر بمباران مراکز تولید مواد مخدر 44 میلیون دالر به طالبان ضرر وارد شده است

  • انتشار: ۱۰ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 43298

یک رسانه خارجی به نقل از یک مقام آمریکایی نوشته است که بر اثر بمباران مراکز تولید و پروسس مواد مخدر و همچنان مزارع کشت کوکنار در نقاط مختلف افغانستان 44 میلیون دالر به طالبان ضرر وارد شده است.

روزنامه وال استریت ژورنال در مطلبی در مورد افغانستان نوشته است که، بعد از اعلام استراتژی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای افغانستان، نیروهای هوایی آمریکا نه تنها جنجگویان طالبان را مورد هدف قرار داده، بلکه بمباران منابع مالی این گروه را نیز افزایش داده است.

به نوشته این روزنامه، از آغاز حملات هوایی در ماه نوامبر سال گذشته، تا اکنون هواپیما‌های امریکایی ۱۱۳ حمله را بر جنگجویان و کشتزار‌های کوکنار این گروه انجام داده‌اند تا در نتیجه منابع مالی طالبان از بین برود.

وال استریت ژورنال در ادامه به نقل از یک مقام امریکایی نوشته که حملات اخیر، تا ۴۴ میلیون دالر به گروه طالبان صدمه وارد کرده‌است.

روزنامه این را هم به نقل از اداره جرایم و مواد مخدر سازمان ملل متحد نوشته که با وجود سال‌ها تلاش و مبارزه، پارسال در ۳۲۸ هزار هکتار زمین در سرتاسر افغانستان کوکنار کشت شد که ۶۳ درصد افزایش را نسبت به سال پیش تر از آن نشان می‌دهد.

از یک سال قبل و بعد از اعلام شدن راهبرد ترامپ برای افغانستان و جنوب آسیا، رئیس جمهور آمریکا اختیاراتی بیشتری به نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان داد.

نیروهای خارجی با همکاری مشترک با نظامیان ارتش افغانستان چندین مرکز تولید مواد مخدر در نقاط مختلف افغانستان را مورد هدف قرار داده است.

طالبان در واکنش به این اقدام نیروهای آمریکایی و افغان گفته است که این گروه هیچ منبع درآمد از تولید مواد مخدر ندارد.

هواپیماهای آمریکایی تاکنون چند مرکز پروسس مواد مخدر در ولایت های هلمند، فراه و بدخشان را مورد هدف قرار داده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟