وال استریت ژورنال: احتمال حمله نظامی آمریکا به کوریای شمالی

  • انتشار: ۱۲ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: بین المللسیاست
  • شناسه مطلب: 18958

روزنامه وال‌استریت ژورنال نوشته است کاخ سفید در حال تدوین برنامه نظامی علیه کوریای شمالی است که ممکن است شامل اقدام نظامی باشد.

روزنامه «وال استریت ژورنال» روز چهارشنبه به نقل از منابع آگاه از بررسی گزینه‌های مختلف آمریکا برای مهار برنامه اتمی کوریای شمالی، از جمله گزینه نظامی یا تغییر رژیم، خبر داده است.

بنا بر این گزارش، بررسی این گزینه‌ها، موجب شده تا متحدین آمریکا در شرق آسیا نسبت به تبعات چنین اقداماتی احساس نگرانی کنند.

افراد مطلع گفته‌اند که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگو با سران متحدان این کشور در شرق آسیا از احتمال اینکه راهبرد واشنگتن در قبال پیونگ‌یانگ ابعاد نظامی هم داشته باشد، خبر داده است.

بنا بر این گزارش، ترامپ در دیدار اخیرش با شینزو آبه نخست‌وزیر جاپان در این رابطه صحبت کرده و جمع‌بندی مقامات جاپانی از اظهارات او این بوده که یکی از گزینه‌ها حمله نظامی ایالات متحده به کوریای شمالی است، به خصوص اگر احساس شود که پیونگ یانگ برای آزمایش یک موشک قاره‌پیما آماده می‌شود. توکیو چنین طرحی را نگران‌کننده توصیف کرده است.

ترامپ دو هفته قبل، پس از آزمایش موشکی کوریای شمالی، در توییتر نوشت که اجازه نمی‌دهد پیونگ یانگ به موشک‌هایی دست یابد که به خاک آمریکا می‌رسند. احتمال تغییر قابل توجه راهبرد واشنگتن در قبال مناقشه شبه جزیره کوریا، موجب اضطراب جاپان و کوریای جنوبی شده است.

کی. تی. مک فارلند معاون مشاور امنیت ملی آمریکا دو هفته قبل جلسه‌ای با اعضای شورا تشکیل داده و از آن‌ها خواسته تمام پیشنهاداتشان در مورد کوریای شمالی را ارائه کنند.

این گزینه‌ها از به رسمیت شناختن کوریای شمالی به عنوان یک دولت اتمی تا حمله نظامی به این کشور تنوع داشته‌اند و حالا قرار است پیش از ارائه به ترامپ، مورد بررسی قرار گیرند.

وال استریت ژورنال نوشته است که پررنگ شدن احتمال وقوع رویارویی نظامی میان آمریکا و کوریای شمالی ممکن است چین را به سمت اجرای محدودیت‌های اقتصادی علیه پیونگ‌یانگ با هدف تغییر رفتار این کشور وادارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟