والی تخار: این ولایت گذرگاه اصلی عبور مواد مخدر به آسیای میانه است

  • انتشار: ۱۱ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 17468

محمدیاسین ضیا، والی ولایت تخار، اعلام‌ کرد که ناامنی ولسوالی «درقد» در مرز افغانستان و تاجیکستان، فقط به حضور طالبان در این منطقه بر نمی‌گردد، بلکه دلیل اصلی آن قاچاق مواد مخدراز این ولایت به آسیای میانه است.

او به بی بی سی گفته است که در ولسوالی درقد افراد مسلح وجود دارند که مربوط به زورمندان و افراد مسلح محلی‌اند که در نقش گروه طالبان بازی می‌کنند.

آقای ضیا گفت که در کنار این افراد زورمند، شماری از نیروهای طالبان نیز در درقد حضور دارند.

والی تخار مدعی شد که تمام ناامنی ولسوالی درقد به مافیایی مواد مخدر بر می‌گردد. مردم نیز می‌دانند که چه کسانی در پشت این قضیه هستند.

او گفت که ریشه این ناامنی به مقام‌ها در شهر تالقان مرکز ولایت تخار و کابل بر می‌گردد.

آقای ضیا افزود که بعد از ریشه‌یابی ناامنی در ولسوالی درقد، حامیان این ناامنی مشخص شده و اکنون مردم هم این افراد را می‌شناسند و به مسوولین دولت هم اطلاع داده شده‌ است.

او گفت که منتظر می‌ماند تا مسوولان در زمینه چه اقدامی را انجام می‌دهند، در صورتی ‌که آنان کاری انجام ندهند، خود فهرست عاملان این نا‌امنی را به رسانه‌ها خواهد داد.

آقای ضیا افزود که او با ترافیک گسترده مواد مخدر در ولایت تخار به کشورهای آسیای میانه، مواجه است و مدعی شد که این ولایت گذرگاه اصلی عبور مواد مخدر به خارج از افغانستان است.

او افزود که نیروهای امنیتی مستقر در این ولایت نیز به شدت محلی شده‌اند، آنان بیشتر از نهادهای دولتی، وابسته به فرماندهان مسلح محلی هستند. وی گفته است وقتی اقدام به بازداشت افرادی متهم می‌کنند، آنان به این فرماندهان زنگ می‌زنند و مانع انجام کار می‌شوند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟