والی بغلان چند کارمند یک تلویزیون خصوصی را برای مدتی حبس کرد

  • انتشار: ۴ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 23225

کارمندان یک تلویزیون خصوصی می گویند؛ وقتی که برای مصاحبه با عبدالحی نعمتی والی بغلان به دفتر والی رفتند، به دلیل پاک نکردن قسمت هایی از فیلم مصاحبه اش، از سوی والی این ولایت برای مدت 3 ساعت در دفتر والی حبس شدند.

یکی از خبرنگاران تلویزون آرزو که امروز (پنج‌شنبه) با 5 تن از همکارانش به هدف گفت‌وگو با والی بغلان به مقام این ولایت رفتند، ادعا می‌کند، عبدالحی نعمتی والی بغلان حدود 3 ساعت او و همکارانش را در دفتر کارش زندانی کرده است.

این خبرنگار می‌گوید، آقای نعمتی پس از پرسشی در بارۀ وضعیت امنیتی بغلان که خلاف میلش بود، گفت‌وگو را ترک کرده و به او هشدار داده است تا فیلم ضبط شده را پاک نکند اجازۀ بیرون شدن را برای‌شان نمی‌دهد.

نورآغا شریفی، رییس تلویزیون آرزو می‌گوید که این عمل والی بغلان خلاف قانون اساسی و قوانین رسانه‌یی‌ست. او از نهادهای حامی رسانه‌ها و خبرنگاران می‌خواهد که این موضوع را باید با جدیت پی‌گیری کنند.

به گفتۀ آقای شریفی، این گفت‌وگو به خواست والی بغلان برنامه‌ریزی شده بود.

دفتر حمایت کنندۀ رسانه‌های آزاد افغانستان «نی» نیز با نشر خبرنامۀ از حکومت وحدت ملی و ارگان‌های ملی خواسته است که موضوع را بررسی کند.

در خبرنامه آمده است، در صورتی که والی بغلان مقصر باشد، باید مورد بازپرس قانونی قرار گیرد.

پیش از این نیز خبرنگاران از تهدید و کم‌مهری برخی از مقام‌های حکومت و حتا ارگ ریاست جمهوری شکایت داشتند، در آخرین مورد رییس جمهور غنی به پرسش یکی از خبرنگار پاسخ نداد و محافظان رییس جمهور نیز با برخی از خبرنگاران برخورد نادرستی داشتند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟