والی برکنار شده ولایت سمنگان می گوید از مقامش کنار نمی رود

  • انتشار: ۲۹ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 37253

عبدالكريم خدام والی ولایت سمنگان که به تازگی از سوی رئیس جمهور از مقامش برکنار شده است، می گوید که از مقامش کنار نمی رود. اداره مستقل ارگان های محلی روز گذشته با انتشار بیانیه ای 5 والی را از مقام هایشان تبدیل و تغییر کرده بود.

عبدالکریم خدام والی پیشین ولایت سمنگان که روز گذشته (شنبه) براساس پیشنهاد اداره مستقل ارگان‌های محلی و منظوری ریاست‌جمهوری از مقامش برکنار شده است، می‌گوید که او از مقام خود کناره‌گیری نمی‌کند.

اداره مستقل ارگان‌های محلی روز شنبه از معرفی والیان جدید پنج ولایت خبر داد و گفت که به‌جای عبدالکریم خدام، عبداللطيف ابراهيمی تعیین شده است.

آقای خدام امروز در یک نشست خبری اقدام اخیر اداره مستقل ارگان‌های محلی و ریاست‌جمهوری را محکوم کرده می‌گوید او تا زمان صدور فیصله رهبری حزب جمعیت اسلامی و قوم ترکمن، از مقام خود کناره‌گیری نخواهد کرد.

در همین حال برخی از اعضای شورای ولایتی سمنگان می‌گویند که برکناری آقای خدام عقده‌مندانه است.

صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه در صفحه فیسبوک خود نوشته است “آقاي عبدالكريم خدام والي محترم سمنگان و عضوي شوراي رهبري جمعيت اسلامي افغانستان، از شخصيت هاي محترم قوم شريف تركمن و شخصيت ﺑﺎ تجربه و كار فهم است. پيرامون تصميم اخير حكومت در مورد وي، به زودي شوراي رهبري جمعيت موقف اين حزب را اعلان مي كند. براي جمعيت اسلامي افغانستان، خواست قوم شريف تركمن و مردم و بزرگان ولايت سمنگان مهم است.”

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که عطامحمد نور والی پیشین بلخ نیز تاکنون در برابر حکم برکناری‌اش مقاومت کرده است. حکم برکناری آقای نور نزدیک به دو ماه پیش از سوی ریاست‌جمهوری امضا شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟