واشنگتن پست: سفر ناگهانی پلوسی به افغانستان نشانگر اختلاف عمیق او با ترامپ است

  • انتشار: ۳۰ میزان ۱۳۹۸
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 70288

واشنگتن پست در گزارشی به بررسی علت سفر ناگهانی نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به اردن و افغانستان پرداخت و آن را نشان‌دهنده اختلاف عمیق وی با ترامپ دانست.

پایگاه اینترنتی نشریه واشنگتن پست در گزارشی تحت عنوان «هدف اصلی سفر اعلام نشده پلوسی به همراه هیات کنگره آمریکا به افغانستان» نوشت: سفر اعلام نشده نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به همراه هیاتی بلندپایه از کنگره به افغانستان، بر اختلاف نظر عمیق وی با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در خصوص طرح ناگهانی خروج نظامیان این کشور از شمال سوریه و متعاقب آن حملات نظامی ترکیه به مواضع شبه نظامیان کرد سوریه حکایت دارد.

هیات اعزامی کنگره آمریکا به افغانستان با رییس جمهور غنی و عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی دولت دیدار و گفتگو کرده است.

سفر پلوسی به افغانستان نخستین سفر وی به کشور از زمان تصدی ریاست مجلس نمایندگان تاکنون به شمار می رود. وی پیشتر قصد داشت در راس هیات اعزامی کنگره در ماه ژانویه به افغانستان سفر کند ولی در پی خودداری ترامپ از قرار دادن هواپیمای نظامی در اختیار این گروه مجبور به لغو این سفر شد.

به نوشته فارس، این روزها دموکرات‌ها تحت هدایت پلوسی می‌کوشند به دلیل رسوایی ترامپ در موضوع اوکراین گیت، روند استیضاح وی را کلید بزنند. کاخ سفید اعلام کرده تا زمانی که استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان به طور رسمی به تصویب نرسد از همکاری با این پرونده خودداری می‌کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟