واشنگتن پست به نقل از مقام های آمریکایی: واشنگتن به دلیل منافع دیپلماتیک در افغانستان می ماند

  • انتشار: ۸ سنبله ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادثبین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 46717

یک رسانه ی آمریکایی بعد از اظهارات دو مقام ارشد امنیتی آمریکا در مورد افغانستان به نقل از جوزف دانفورد رئیس ستاد ارتش این کشور نوشته است، واشنگتن در جنوب آسیا منافع دایمی دیپلماتیک و امنیتی دارد و برای نفوذ خود در منطقه حضور خواهد داشت.

روزنامه امریکایی واشنگتن پُست در مورد آن اظهارات وزیر دفاع امریکا تمرکز کرده که گزارش ها در مورد گسترش حضور نظامی دراز مدت کشورش در افغانستان را رد کرده است.

به باور روزنامه، امریکا در افغانستان حضور دیپلماتیک دایمی خواهد داشت اما پنتاگون انتظار یک ماموریت تمام نا شدنی نظامی در افغانستان را ندارد.

واشنگتن پُست به نقل از جنرال جوزف دانفورد رئیس ستاد ارتش امریکا نوشته که کشورش در یک ماموریت پایان نیافتنی در افغانستان گیر نمانده اما ایالات متحده در جنوب آسیا، منافع دایمی دیپلماتیک و امنیتی دارد. بناء امریکا می خواهد که نفوذش را در منطقه حفظ کند.

در حالی که مقام های نظامی امریکا از دایمی نبودن جنگ خبر داده اند، دیپلمات های امریکایی از تلاش برای جستجو راه حل سیاسی برای پایان جنگ در افغانستان صحبت می کنند. به باور مقام های امریکایی، بهترین گزینه برای ختم جنگ در افغانستان، تفاهم سیاسی میان طرف های درگیر است.

مانع اساسی برای رسیدن به این منظور اما چگونگی مذاکرات صلح با طالبان خوانده می شود – گروهی که گفتگوهای مستقیم با حکومت افغانستان را رد می کند و بر خروج فوری و کامل نظامیان خارجی تاکید می ورزد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟