واشنگتن‌ پست: تعداد زنان معتاد در افغانستان 3 برابر شده است

  • انتشار: ۳۱ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: دسته بندی نشده
  • شناسه مطلب: 25793

واشنگتن ‌پست در گزارشی نوشت: اعتیاد در افغانستان که زمانی به مردان منحصر می‌شد، به یک آفت ملی تبدیل شده که میلیون ها نفر از مردم این کشور از جمله کودکان و زنان را متاثر کرده است.

بنابر این گزارش، در 5 سال گذشته برنامه ‌های حذف کشت تریاک و جایگزین کردن آن با محصولات دیگر بواسطه کاهش کمک های خارجی و حملات شبه نظامیان متوقف شده است. در نتیجه بسیاری از کشاورزان مجددا به کشت تریاک رو آوردند.

سال گذشته 420 هزار هکتار در افغانستان به کشت تریاک اختصاص یافته بود که باعث افزایش 43 درصد کشت این محصول در سال 2015 شد.

به نوشته این رسانه آمریکایی، در سال 2010 کارشناسان سازمان ملل اعلام کردند که 1 میلیون معتاد در افغانستان وجود دارد که این تعداد در سال 2015 به 3 میلیون نفر افزایش پیدا کرده که 12 درصد کل جمعیت افغانستان را شامل می شود.

در دوران طالبان که مواد مخدر ممنوع بود، بندرت می شد زنی را در افغانستان پیدا کرد که معتاد باشد. اما در طول 5 سال گذشته تعداد زنان افغانستان که دچار اعتیاد شدند 3 برابر شده است.

«شایسته حکیم» مسئول یکی از سازمان بازپروری زنان معتاد در کابل می‌گوید: هر زنی که به اینجا مراجعه می کند مشکلات بسیاری زیادی دارد. آنها بسیار آسیب پذیرند و معمولا کل خانواده درگیر اعتیاد این زنان می‌شود.

واشنگتن پست نوشت: طبق تحقیقات انجام شده، بسیاری از زنان توسط شوهران و خانواده وی معتاد می‌شوند. بعد از اعتیاد بسیاری از زنان برای فراهم کردن مواد اعتیاد خود مجبور به روسپی‌ گری و دزدی می‌شوند.

برای درمان این زنان وزارت بهداشت افغانستان به کمک دولت آمریکا مراکز بازپروری ایجاد کرده و در 45 روز سعی می‌کند که زنان را درمان کند. ولی با توجه به آمار زنان معتاد، تعداد این مراکز بسیار کم و ناکافی است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟