هیچ یک از خواب های ترامپ تعبیر نشد

  • انتشار: ۲۹ جدی ۱۳۹۹
  • سرویس: بین المللدیدگاه
  • شناسه مطلب: 104677

ترامپ قرار است به فلوریدا و شغل اصلی اش بازگردد؛ اما این بازگشت هرگز اختیاری نیست وبه تمام معنا اجباری است.او تاجایی که امکان داشت بر موضع انتخاباتی اش سماجت کرد،طرفدارانش را به خشونت و قانون شکنی ترغیب کرد وچون غریقی به هرخس وخاشاک چنگ انداخت؛ لیکن سرانجام به رفتن از کاخ سفید و اطاق بیضی شکل تن درداد.

او می رود درحالی که هیچ یک از خواب های وی تعبیر نشد. صلح موردنظروی درخاور میانه محقق نشد و اسرائیل همچنان در نگرانی های امنیتی مستغرق است.صلح افغانستان نیز در پرده ابهام قرار دارد.کره شمالی پیشرفته ترین موشک خود را از زیر دریا آزمایش کرد.سپاه نیز ازسراقتداراز پیشرفته ترین و تازه ترین موشک خود رونمایی نمود،شکاف جامعه و دولت درایران نیز در مرحله روئیا باقی ماند و ترامپ از سیاست فشار حداکثری نتیجه حداقلی گرفت.یمن همچنان در برابر جبهه ائتلاف به برتری راهبردی دست یافته است.او درحالی خود را اماده کوچ کشی از کاخ سفیدکرده است که درکار نامه اش استیضاح مضاعف را ثبت کرده است و رئیس جمهور تک مرحله ای شده است..

نوت: بایدن می تواند از عملکرد نا بهنجار ترامپ درس بگیرد، به هنجارها و قواعدبین المللی احترام بگذارد، به برجام بازگردد و چندجانبه گرایی را سرلوحه سیاستش قراردهد.

محمد عارف دولتشاهی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟