هیچ حاصلی از برتری جویی ها به دست نخواهد آمد

  • انتشار: ۱۲ جوزا ۱۳۹۹
  • سرویس: اجتماعیدیدگاه
  • شناسه مطلب: 87142

نه سید بر هزاره برتری دارد نه هزاره بر سید؛ همه متشکل از پوست و گوشت و استخوان هستند و هیچ کسی را بر کسی فضیلتی نیست و پیامبر عظیم الشأن آخر الزمان علیه همین برتری جویی های عربی بر عجمی مبارزه کرد و نبطی و عربی و عجمی را به یک درجه نگاه کرد و از اقوام مختلف زوجه اختیار کرد و به مردانی از قبایل گوناگون دختر داد تا این حصار لعنتی شکسته شود تا حرفی از اسلام و ایمان در میان مردم باقی بماند نه تکه تکه شدن و شقه شقه گشتن.

آنچه در جامعه ای ما وجود دارد که انگار قبایلی بر دیگران شرافت بیشتری داند خون و گوشت استخوان شان با ارزش تر است این ایده و فکر معلول ذهن مریض و عقب افتاده و بی خبر از تاریخ اسلام و متون دینی است و حتی بی اطلاع از عرف کشورهای همسایه.

درک من و امثال من که اندکی از متون دینی مطلعیم، اختلافات این چنینی را فتنه ای می بینیم که برخی سخت در تلاش شعله ور کردن آن هستند در حال که اخلاق زیستن قرنها در کنارهم حکم می کند که سادات و هزاره بجای دویدن دنبال فتنه و بجای لت و پار ملا و ریش سفید شان، دست هم را بگیرند و برای هم و کنار هم زندگی زندگانی شرافتمندانه و بی دغدغه ای سان را پیش ببرند. بخدای احد و واحد قسم که هیچ حاصلی از این نوع برتری جویی ها به دست طرفین نیامده و نخواهد آمد.

علی ظفر یوسفی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟