هیات دیپلماتیک افغانستانی وارد اسلام آباد شد

  • انتشار: ۳۱ جوزا ۱۳۹۵
  • سرویس: دسته بندی نشدهسیاست
  • شناسه مطلب: 13925

یک هیات دیپلماتیک به ریاست حکمت خلیل کرزی معین وزیر خارجه بنا به دعوت پاکستان و برای حل تنش های مرزی اخیر، صبح امروز(دوشنبه) وارد اسلام آباد شد.

سرتاج عزیز هفته گذشته رسما از وزیر امور خارجه و مشاور امنیت ملی کشور دعوت کرده بود که به اسلام آباد سفر کنند اما حکومت به دلیل نارضایتی از عملکرد پاکستان در گذرگاه مرزی تورخم، ضمن مخالفت با اعزام وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی خود، اعلام کرد که هیات دیپلماتیک افغانستان در سطح پایین تر (معین وزیر خارجه) به اسلام آباد سفر می کند.

وزارت امور خارجه پاکستان ابراز امیدواری کرده است که این سفر فضای پیشبرد مذاکرات مفید میان دو کشور را از طریق تعامل سازنده با تمرکز بر توسعه روابط دوجانبه و پایداری صلح و ثبات در دو کشور و منطقه، فراهم کند.

گذرگاه مرزی تورخم به دلیل درگیری های نیروهای مرزی دو کشور نیروهای دو کشور مسدود شده بود، از روز شنبه هفته جاری به روی مسافران دارای ویزا و رانندگان خودروهای حامل کالا بازگشایی شد.

افغانستان به شدت با اقدامات اخیر پاکستان در مرز تورخم مخالف است. پاکستان درحال احداث موانعی در مرز تورخم است و اعلام کرده که هدف از این کار، مهار و کنترل ترددهای غیرقانونی و کمک به امنیت دو کشور است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟