هیئت بررسی مجلس: امنیت ملی یک مظنون ترور «جنرال رازق» را رها کرده است

  • انتشار: ۱۹ جدی ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 52220

هیئت بررسی مجلس از عدم همکاری ریاست عمومی امنیت ملی با این هیات در پیوند به بررسی ترور جنرال رازق انتقاد کرده و مدعی است که این ریاست به تاز‌گی یک مظنون این حادثه را رها کرده است.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از جمهور، نثار احمد غوریانی رییس کمیسیون امنیت داخلی مجلس نمایندگان در نشست امروز چهارشنبه (19 جدی) این مجلس گفت: “ریاست امنیت ملی ضمن درخواست‌ها و تماس‌های پی هم هیئت بررسی مجلس تا هنوز در مورد تحقیق و بررسی پرونده شهادت جنرال رازق همکاری نکرده است”.

وی افزود که سه مظنون ترور جنرال رازق در بازداشت امنیت ملی به سر می‌بردند و به تازگی هیئت تحقیق خبر شده که یک فرد انان، بدون حکم داده از سوی این ریاست رها شده است.

غوریانی بیان داشت، از آنجایی که مجلس نمایندگان یک نهاد اجرایی نیست نمی‌تواند از قوه قهریه استفاده کند و امنیت ملی را مجبور سازد تا اجازه بررسی و تحقیق پرونده جنرال رازق بدهد.

نماینده مردم قندهار در مجلس نیز با انتقاد از ریاست عمومی امنیت ملی گفت: “معصوم استانکزی رییس امنیت ملی قاتلان جنرال رازق را رها کرده است و بناً خود آقای استانکزی قاتل جنرال رازق است”.

وی هشدار داد که مردم لوی قندهار از آقای استانکزی در مورد چگونگی ترور جنرال رازق و اقدامات این ریاست در مورد پیگیری عاملان این حادثه پاسخ می‌خواهند.

به گفته او، هیات بررسی مجلس تمامی بررسی‌ها در مورد چگونگی ترور جنرال رازق را به اتمام رسانده و تنها تحقیق از 3 مظنونی که در بند امنیت ملی است باقی مانده که این ریاست با این تحقیق همکاری نمی‌کند.

با این وجود، امیرخان یار معاون دوم مجلس نیز از ریاست امنیت ملی خواست که با هیات بررسی مجلس همکاری کند تا این مساله به صورت جدی بررسی شود.

جنرال رازق فرمانده پیشین پولیس قندهار پس از یک نشست امنیتی با فرمانده ماموریت قاطع در افغانستان به تاریخ 26 ماه میزان دوروز قبل از برگزاری انتخابات پارلمانی در قندهار در یک تیر اندازی کشته‌شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟