هپی چیر چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

  • انتشار: ۷ جدی ۱۳۹۹
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 98405

هپی چیر نوعی کاناپه یا مبل است که در شکل های مختلف تولید می شوند. این مبل بدنه ای به شکل یک کیسه دارد که معمولاً سایز آن بزرگ است.

هپی چیر نام لاتین صندلی یا مبل شادی یا مبل شنی می باشد. این مبل راحت از پارچه، آستر و یونولیت ساخته شده است.

هپی چیر نوعی صندلی شنی است که معمولاً از آن برای ریلکس کردن استفاده می شود. این مبل بسیار راحت است و دارای یک نشیمن نرم و حالت پذیر می باشد.

هپی چیر
هپی چیر

در ساخت این مبل از پارچه های جیر و یا فوم های چرمی استفاده می شود که نوع چرم آن دارای استحکام و دوام کمتری است و نوع نخی و جیر آن به لحاظ زیبایی به زیبایی مبل چرم نیست.

هپی چیر به خمیر بازی بچه ها شباهت بسیاری دارد، به راحتی شکل می پذیرد و هنگامی که روی آن می نشینید فرم و شکل بدن شما را پوشش می دهد و دارای انعطاف بالایی است.

زمانی که روی هپی چیر در حال استراحت هستید گودی کمر شما کاملا پر می شود و در کل ارگونومی بدن تان در حالت استاندارد قرار می گیرد و شما احساس راحتی زیادی می کنید.

برای افراد سالمند و خانم های باردار توصیه می شود.

انواع هپی چیر

انواع مبل های شنی یا هپی چیر از یک نفره، دو نفره، سه نفره، کودک، نوجوان و بزرگسال در بازار یافت می شود.

این مبل ها بهترین وسیله برای نشستن های طولانی و استراحت کردن است. داخل هپی چیر پر از فوم، یونولیت و گرانیت است.

راحتی این کیسه های شنی،  تنوع رنگ، وزن سبک و ارزان بودن آنها از مولفه هایی است که محبوبیت آن را در بازار بیشتر کرده.

از این مبل در همه جا می توان استفاده کرد. در منزل، محل کار، رستوران، آرایشگاه، عکاسی، فست فود، ادارات و … قابل استفاده هستند.

این مبل راحت دارای تنوع رنگ بالایی است، شما هپی چیر را در رنگ های سفید، مشکی، آبی، قرمز، یاسی، نارنجی، قهوه ای و غیره می توانید پیدا کنید.

هپی چیر
هپی چیر

ویژگی های هپی چیر چیست

  • این مبل های راحت و انعطاف پذیر که طرفداران زیادی دارند، دارای تحمل وزن بالایی هستند و کودکان شما هر چقدر دلشان بخواهد می تواند روی آن ورجه وورجه کنند.
  • این مبل ها به دلیل انعطافی که دارند به راحتی تغییر حالت می دهند و به صندلی لمی و درازکش تبدیل می شوند.
  • قابلیت شستشو در این مبل ها وجود دارد و البته اگر شما از نوع چرم آن استفاده می کنید در تمیز کردن آن دست تان باز تر خواهد بود.
  • تنوع در رنگ بندی و قابل تعمیر بودن از دیگر ویژگی های هپی چیر است.
  • به دلیل وجود برجستگی ها و برآمدگی های مواد داخل هپی چیر در  قسمت نشیمن و تکیه گاه، خون به شکل بهتری در بدن جریان پیدا می کند.
  • از گرفتگی اندام های بدن در نشستن های طولانی جلوگیری می کند.
  • طراحی این مبل ها به گونه ای انجا شده است که شما در حین نشستن روی آن عرق نمی کنید.

در ایران شما می توانید این مبل را با نام های بین بگ، مبل شنی یا مبل شادی پیدا کنید.

هپی چیر ها دارای آستری هایی هستند که از صندلی به عنوان محفظه ای برای مواد داخل آن استفاده می شود.

علاوه بر این که شما می توانید بعد از افت و نشست مواد داخل هپی چیر، آن را مجدد پر کنید می توانید در صورت نیاز، رویه ها و پوسته های آن را نیز تعویض کنید.

مواد داخل مبل های شادی

همان طور که گفته شد، داخل این مبل ها از مواد انعطاف پذیر و سبک پر شده است. موادی که داخل این صندلی ها استفاده می شوند مواد پتروشیمی است که در ساخت عروسک و ظروف یک بار مصرف به کار می رود.

هپی چیر
هپی چیر

مواد داخل هپی چیر ممکن است به دلیل تحمل وزن زیاد، افت یا نشست داشته باشند که شما می توانید به راحتی و با استفاده از زیپی که کنار آن تعبیه شده است به شارژ مجدد مواد داخل آن بپردازید و آن را مثل روز اولش پر کنید.

اگر از خیاطی سر رشته ای داشته باشید به راحتی می توانید یک هپی چیر زیبا و به سلیقه خودتان در منزل درست کنید.

اولین بار این مبل ها در کشور فرانسه تولید شدند و با گذشت زمان مورد توجه دیگر کشورهای اروپایی نیز قرار گرفتند و بعد از آن به آسیا نیز وارد شد.

ساختار این مبل ها به گونه است که فرد در هنگام استفاده داخل آن فرو می رود و حالت لم به خود گرفته و شما می توانید به راحتی جلوی تلویزیون گذاشته و یا دسته بازی را روی آن با خیال راحت به دست بگیرید.

نوع یک نفره ی هپی چیر طرفداران بیشتری دارد، زیرا معمولاً این صندلی ها برای ریلکس کردن استفاده می شوند و در این حالت فرد ترجیح می دهد به تنهایی روی آن قرار گیرد.

نحوه خرید هپی چیر

هپی چیر هم مانند دیگر اجناس و وسایل مورد نیاز افراد، از فروشگاه های مجازی قابل خریداری هستند.

نمایندگی های خرید و فروش این صندلی های راحتی در انواع خارجی و ایرانی با تضمین و قیمت مناسب در دسترس همگان قرار دارد.

همان طور که گفته شد هپی چیرها ابعاد مختلفی دارند و افراد می توانند با توجه به آناتومی خود صندلی مورد نیازشان را تهیه کنند.

هپی چیرهایی با ابعاد کوچکتر و مناسب کودکان نیز در فروشگاه ها موجود می باشند و شما می توانید رنگ بندی های شاد و زیبا برای خود و کودکتان در اختیار داشته باشید.

در هنگام خرید حتماً سعی کنید که به جنس رویه و پوسته ی مبل تان توجه داشته باشید.

علاوه بر زیبایی محصول شما باید به کیفیت و طول عمر آن هم دقت کنید. هر چقدر جنسی که خریداری می کنید دارای کیفیت بالاتری باشد، به همان نسبت سال های بیشتری در خدمت شما خواهند ماند.

رویه های مختلفی در بازار یافت می شوند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارد. برخی ظاهر زیباتر اما مقاومت کمتری دارند، برخی پارچه ها نیز ظاهرشان خیلی زیبا نیست اما کیفیت و دوام آن بالاست.