هواپیمای اینترنت گوگل سقوط کرد

  • انتشار: ۹ جوزا ۱۳۹۴
  • سرویس: فناوری اطلاعات
  • شناسه مطلب: 5846

خبرگزاری اطلس ـ درحالی که گوگل در روزهای گذشته و در حاشیه کنفرانس I/O با رونمایی از تازه های خود در دنیای فناوری حسابی خبرساز شده است حالا انتشار خبر سقوط هواپیمای خورشیدی ویژه توسعه شبکه جهانی اینترنت این شرکت در آمریکا، شوکی بزرگ به مدیران ارشد غول فناوری جهان و طرفداران آن بوده است.

حادثه سقوط هواپیمای خورشیدی گوگل چندی پیش و در مناطق دورافتاده پوشیده از شن مکزیک روی داد و حالا مدیران ارشد این شرکت وقوع این حادثه را رسما اعلام کردند.

این سازه هوایی که انرژی لازم برای پرواز خود را از خورشید می گرفت، توسط شرکت Titan Aerospace طراحی و ساخته شده است. گوگل این شرکت را در سال ۲۰۱۴ و با هدف طراحی و تولید هواپیماهای بدون سرنشین کنترل از راه دور و استفاده از آن جهت گسترش شبکه جهانی اینترنت به دورافتاده ترین نقاط جهان خریداری کرد.

این حادثه اندکی پس از برخاستن هواپیما از زمین روی داد. در این رویداد هیچ کس آسیب ندیده با این حال امیدها برای تحقق ایده گسترش شبکه جهانی اینترنت به دورافتاده ترین و ناشناخته ترین نقاط زمین همچنان دست نیافتنی باقی ماند.

تقریبا سراسر این هواپیما از صفحات خورشیدی پوشانده شده بود که از این طریق انرژی لازم برای ادامه پرواز آن را تأمین می شد.

این نوع هواپیماها قابلیت پرواز در ارتفاعات زیاد (حدود ۲۰ کیلومتری از سطح زمین) را دارند تا بدین ترتیب بازده کاری آن در پوشش دهی اینترنت به تمام نقاط زمین فراهم شود.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟