هواپیماهای B52 آمریکایی قسمت هایی از مواضع طالبان در ولایت بدخشان را بمباران کرد

  • انتشار: ۱۷ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 36720

نیروهای آمریکایی در افغانستان اعلام کرده‌اند که عملیات‌های هوایی را در افغانستان افزایش داده‌اند. این عملیاتها بیشتر در ولایت شمال‌شرقی بدخشان و ولایت جنوبی هلمند توسط بمب‌افکن‌های آمریکایی( B52) انجام شده ‌است.

در خبرنامه نیروهای حمایت قاطع به رهبری ناتو که امروز (سه‌شنبه) به رسانه‌ها ارسال شد، آمده که این نیروها بمباران دقیقی را در شمال افغانستان انجام دادند که با هدف نابودی منابع درآمدی گروه طالبان، مراکز آموزشی و شبکه‌های حمایتی این گروه بوده ‌است.

در خبرنامه گفته شده که در ۹۶ ساعت گذشته نیروهای آمریکایی عملیاتهای هوایی را بر مراکز آموزشی گروه طالبان در ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان انجام داده که هدف جلوگیری از برنامه‌ریزی و فعالیت تروریست‌ها در نزدیکی مرزهای تاجیکستان و چین بوده است.

نیروهای آمریکایی افزوده که در این عملیات‌های هوایی موترهای نیروهای امنیتی افغان که توسط افراد گروه طالبان ربوده شده بودند، نیز هدف قرار گرفته، زیرا این موترها در حال تبدیل شدن به خودروهای انفجاری توسط شورشیان بودند.

در خبرنامه آمده که در این حملات در بدخشان، هواپیمای B۵۲ آمریکایی، ۲۴ بمب هدایت شونده با دقت بالا را به محل‌های استقرار گروه طالبان پرتاب کرده که پرتاب این تعداد بمب هدایت شونده از این هواپیماها یک رکورد است.

ناتو افزوده که این هواپیماها نقش رهبری کننده عملیات‌های هوایی را در دهه‌های گذشته داشته و به تازگی با بمب‌های پرتاب کننده دورانی مجهز شده که میزان دسترسی به پناهگاه‌های شورشیان و مرگ و میر را افزایش می‌دهد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟