دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران:

هواپیماهای ناتو قاچاق مواد مخدر را در افغانستان انجام می‌دهند

  • انتشار: ۳ سنبله ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 93311

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران گفت: بر اساس اطلاعات موثق هواپیما‌های ناتو عملیات قاچاق مواد مخدر را در افغانستان انجام می‌دهند.

اسکندر مؤمنی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران صبح امروز در دومین نشست تخصصی ویدئو کنفرانسی پیشگیری از اعتیاد و افتتاح پروژه‌های استانی اظهار کرد: در چهار دهه گذشته اقدامات خوبی در حوزه مقابله و برخورد با عرضه مواد مخدر انجام شده، اما در حوزه پیشگیری هنوز جا برای کار است، تمرکز بر حوزه پیشگیری راهبرد اصلی ما است که در همین راستا طرح یاریگران زندگی را اجرا کردیم.

وی افزود: در سال ۲۰۰۰ تمام تولیدات مواد مخدر در افغانستان حدود ۲۰۰ تن بود و در سال ۲۰۱۷ به بیش از ۹ هزار تن رسید یعنی تولید مواد مخدر در افغانستان نزدیک به ۵۰ برابر شد.

مؤمنی گفت: بر اساس اطلاعات موثق هواپیما‌های ناتو عملیات قاچاق مواد مخدر را در افغانستان انجام می‌دهند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که با وجود حضور هزاران نظامی خارجی در ۱۸ سال گذشته سطح کشت و تولید مواد مخدر در افغانستان به شدت افزایش یافته است.

 روزنامه انگلیسی دیلی استار سال گذشته در گزارشی اعلام کرد که تمام مراحل تولید و قاچاق مواد مخدر در افغانستان طی دهه ۱۹۸۰ میلادی زیر نظر سازمان اطلاعات خارجه امریکا موسوم به (CIA) انجام می‌شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟