هواداران 5 نامزد پارلمان از جمله ملاتره خیل و زرداد فریادی دروازه کمیسیون انتخابات را مسدود کردند

  • انتشار: ۲۲ اسد ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 46156

هواداران 5 نامزد پارلمان در اعتراض به حذف نام این افراد از فهرست نهایی نامزدان مجلس، دروازه کمیسیون مستقل انتخابات در کابل را مسدود کردند.

بنابر گزارش های رسیده از کابل، قیس حسن، ملا تره‌خیل محمدی، حاجی شیرعلی احمدزی، محمداکبر استانکزی و زرداد فریادی کسانی‌اند که با بستن دروازۀ کمیسیون مستقل انتخابات، می‌گویند که آن‌ها به دلایل کاملاً نامعلومی از لیست نامزدان انتخابات مجلس نمایندگان حذف شده‌اند.

ذبیح‌الله سادات، معاون سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، به صدای امریکا گفته است که این معترضان امروز به کارمندان کمیسیون اجازۀ ورود به دفاتر شان را ندادند.

او افزود: “این افراد تمام شان وابسته به ملا تره‌خیل محمدی، عضو ولسی جرگه هستند و شماری از نامزدان دیگر نیز با آنان هستند، اینکه آنان آدرس را اشتباه کرده اند، در مقابل دروازه اشتباه خیمه زده اند؛ زیرا کمیسیون شکایات انتخابات فیصلۀ نهایی را انجام می‌دهد و آنان بروند مشکل شان را با آنها (کمیسیون شکایات) حل کنند”.

کمیسیون شکایات انتخاباتی چند روز قبل فهرست نهایی نامزدان پارلمان را به کمیسیون انتخابات فرستاد که نام‌های ۳۵ تن از آن فهرست حذف شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟