هنوز هیچ اقدامی مبنی بر افزایش نیروهای آمریکایی در افغانستان صورت نگرفته است

  • انتشار: ۲۴ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 24374

منابع می گویند، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اختیارات بیشتری به پنتاگون در مورد افغانستان داده است، اما یک مقام دولتی که خواست نامش ذکر نشود، افزود: هنوز هیچ اقدامی درخصوص افزایش نیروهای آمریکایی در افغانستان انجام نشده است.

خبرگزاری رویترز می نویسد؛ دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اختیار تنظیم تعداد نیروهای این کشور در افغانستان را به وزیر دفاع این کشور تفویض کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا سبب می شود راه برای افزایش نیرو در افغانستان که مورد درخواست فرمانده نیروهای آمریکایی در این کشوربود، هموار شود.

بر اساس این گزارش،پنتاگون از توضیح در این باره امتناع کرده اما یک مقام دولتی که خواست نامش ذکر نشود، افزود: هنوز هیچ اقدامی درخصوص افزایش نیروهای آمریکایی در افغانستان انجام نشده است.

این خبر در حالی اعلام می شود که «جیم ماتیس» وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه (به وقت محلی) در جلسه کمیته نیروهای مسلح سنا با بیان اینکه واشنگتن در جنگ با طالبان پیروز نبوده، وعده داد که تا اواسط ماه جولای، راهبرد جدید جنگی ایالات متحده را به کنگره معرفی کند.

ترامپ پیشتر نیز در خصوص تنظیم تعداد نیروهای نظامی که این کشور در سوریه و عراق به کار می گیرد، به ماتیس اختیارات کامل داده بود.

به گزارش رویترز، به نظر می رسد از آغاز ریاست جمهوری ترامپ ارتش آمریکا آزادی عمل و اختیارات بیشتری به دست آورده است.

برخی از مقام های دولتی آمریکا اعلام کرده اند که افزایش نیروهای آمریکایی در افغانستان هیچ سودی برای این کشور نداشته و ورق را به نفع واشنگتن برنمی گرداند.

از سال 2001 تاکنون بیش از 2 هزار و 300 آمریکایی در افغانستان کشته و 17 هزار نفر زخمی شده اند.

دولت ترامپ در حال بازبینی سیاست کشورش در افغانستان است و پیش بینی ها حاکی از تصمیم به اعزام 3 تا 5 هزار نیروی آمریکایی و ائتلاف به افغانستان است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟